COMPUTER ENGINEERING | |||||
---|---|---|---|---|---|
Qualification Awarded | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6 QF-EHEA:First Cycle TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Course Code: | 5010003126 | ||||||||||
Ders İsmi: | Individuals with Special Needs and Participation | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Spring | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Language of instruction: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | No | ||||||||||
Other Recommended Topics for the Course: | NON | ||||||||||
Type of course: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Course Level: |
|
||||||||||
Mode of Delivery: | Face to face | ||||||||||
Course Coordinator : | Öğr.Gör. Zeynep ÇORAKCI YAZICIOĞLU | ||||||||||
Course Lecturer(s): |
|
||||||||||
Course Assistants: |
Course Objectives: | The aim of this course is to inform students about the difficulties experienced by individuals with special needs, barriers to participation and solution strategies. |
Course Content: | Within the scope of the course, students will gain the necessary knowledge and skills to increase the participation of individuals with special needs in society; will develop a comprehensive understanding of issues such as stigma, accessibility, social attitudes and assistive technology. |
The students who have succeeded in this course;
|
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Introduction and Conceptual Framework | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
2) | Individuals with Special Needs and Their Challenges | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
3) | Accessibility and Accessibility | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
4) | Stigma and Social Attitudes | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
5) | Social Withdrawal | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
6) | Current Research and Awareness-1 | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
7) | Current Research and Awareness-2 | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
8) | Midterm Exam | |
9) | Technology and Assistive Devices | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
10) | Universal Design Principles | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
11) | Family Participation and Support Strategies | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
12) | Social Participation and Inclusion | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
13) | Legal Rights and Overcoming Obstacles | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
14) | Awareness and Consciousness | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
15) | Discussion | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
16) | Final Exam |
Course Notes / Textbooks: | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
References: | 1. Burcu, E. (2015). Engellilik Sosyolojisi. Anı Yayıncılık, Ankara. 2. Erci, B., Timur, S. (2018). Her Yönüyle Engellilik. Nobel Tıp Kitapevleri. Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, HV 1568/.H479 3. https://engelsiz.yok.gov.tr/ Erişim: 05.08.2024. 4. Albrecht, G. L., Seelman, K. D., & Bury, M. (Eds.). (2001). Handbook of disability studies. 5. Leinenbach, M. T., & Corey, M. L. (2004). Universal design for learning: Theory and practice. Association for the Advancement of Computing in Education. 6. "Her yönüyle engellilik" (2018). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: HV 1568/.H479 7. Güdek, K. (2014). "Terapötik iletişim ve sosyal çalışma : yönlendirme" Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: WM 420.3/.G834 8. "Engelsiz erişim ve iletişim" (2021). Atlas Üniversitesi Kütüphanesi, Yer numarası: JQ 1801/.E544 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Outcomes | ||||||||||||||||||||||||||||||
1) 1.1 Sufficient knowledge of subjects such as mathematics and science | ||||||||||||||||||||||||||||||
2) 1.2 Ability to apply theoretical and applied knowledge in mathematics, science and computer engineering for modeling and solving engineering problems. | ||||||||||||||||||||||||||||||
3) 1.3 Ability to use theoretical and applied knowledge in fields such as mathematics and science in complex engineering problems. | ||||||||||||||||||||||||||||||
4) 2.1 Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems | ||||||||||||||||||||||||||||||
5) 2.2 Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose | ||||||||||||||||||||||||||||||
6) 3.1 Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions | ||||||||||||||||||||||||||||||
7) 3.2 Ability to apply modern design methods for this purpose | ||||||||||||||||||||||||||||||
8) 4.1 Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications. | ||||||||||||||||||||||||||||||
9) 4.2 Ability to use information technologies effectively | ||||||||||||||||||||||||||||||
10) 5.1 Ability to design experiments to examine complex engineering problems or discipline-specific research issues | ||||||||||||||||||||||||||||||
11) 5.2 Ability to conduct experiments to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics | ||||||||||||||||||||||||||||||
12) 5.3 Ability to collect data to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics | ||||||||||||||||||||||||||||||
13) 5.4 Ability to analyze and interpret experimental results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research issues | ||||||||||||||||||||||||||||||
14) 6.1 Ability to work individually within the discipline | ||||||||||||||||||||||||||||||
15) 6.2 Ability to work effectively in interdisciplinary teams | ||||||||||||||||||||||||||||||
16) 6.3 Ability to work effectively in multidisciplinary teams | ||||||||||||||||||||||||||||||
17) 7.1 Ability to communicate effectively and make presentations both verbally and in Turkish | ||||||||||||||||||||||||||||||
18) 7.2 Knowledge of at least one foreign language | ||||||||||||||||||||||||||||||
19) 7.3 Ability to write effective reports and understand written reports | ||||||||||||||||||||||||||||||
20) 7.4 Ability to prepare design and production reports | ||||||||||||||||||||||||||||||
21) 7.5 Ability to give and receive clear and understandable instructions | ||||||||||||||||||||||||||||||
22) 8.1 Awareness of the necessity of lifelong learning | ||||||||||||||||||||||||||||||
23) 8.2 The ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself | ||||||||||||||||||||||||||||||
24) 9.1 Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility | ||||||||||||||||||||||||||||||
25) 9.2 Information about standards used in engineering applications | ||||||||||||||||||||||||||||||
26) 10.1 Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management | ||||||||||||||||||||||||||||||
27) 10.2 Awareness about entrepreneurship, innovation | ||||||||||||||||||||||||||||||
28) 10.3 Information about sustainable development | ||||||||||||||||||||||||||||||
29) 11.1 Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering | ||||||||||||||||||||||||||||||
30) 11.2 Awareness of the legal consequences of engineering solutions | ||||||||||||||||||||||||||||||
31) 12.1 Having knowledge about discrete mathematics |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | 1.1 Sufficient knowledge of subjects such as mathematics and science | |
2) | 1.2 Ability to apply theoretical and applied knowledge in mathematics, science and computer engineering for modeling and solving engineering problems. | |
3) | 1.3 Ability to use theoretical and applied knowledge in fields such as mathematics and science in complex engineering problems. | |
4) | 2.1 Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems | |
5) | 2.2 Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose | |
6) | 3.1 Ability to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions | |
7) | 3.2 Ability to apply modern design methods for this purpose | |
8) | 4.1 Ability to develop, select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications. | |
9) | 4.2 Ability to use information technologies effectively | |
10) | 5.1 Ability to design experiments to examine complex engineering problems or discipline-specific research issues | |
11) | 5.2 Ability to conduct experiments to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics | |
12) | 5.3 Ability to collect data to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics | |
13) | 5.4 Ability to analyze and interpret experimental results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research issues | |
14) | 6.1 Ability to work individually within the discipline | |
15) | 6.2 Ability to work effectively in interdisciplinary teams | 5 |
16) | 6.3 Ability to work effectively in multidisciplinary teams | |
17) | 7.1 Ability to communicate effectively and make presentations both verbally and in Turkish | |
18) | 7.2 Knowledge of at least one foreign language | |
19) | 7.3 Ability to write effective reports and understand written reports | |
20) | 7.4 Ability to prepare design and production reports | |
21) | 7.5 Ability to give and receive clear and understandable instructions | |
22) | 8.1 Awareness of the necessity of lifelong learning | |
23) | 8.2 The ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself | |
24) | 9.1 Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility | |
25) | 9.2 Information about standards used in engineering applications | |
26) | 10.1 Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management | |
27) | 10.2 Awareness about entrepreneurship, innovation | |
28) | 10.3 Information about sustainable development | 5 |
29) | 11.1 Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the field of engineering | |
30) | 11.2 Awareness of the legal consequences of engineering solutions | |
31) | 12.1 Having knowledge about discrete mathematics |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Course | |
Okuma | |
Homework | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Presentation | 1 | % 30 |
Midterms | 1 | % 30 |
Semester Final Exam | 1 | % 40 |
total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 60 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 40 | |
total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 14 | 28 | 392 |
Midterms | 1 | 1 | 1 |
Paper Submission | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Total Workload | 394 |