EBELİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003120
Ders İsmi: Bilim Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersim amacı bilimin günümüze kadar gelişimi ve dönüm noktaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Eski Uygarlıklarda Bilim, Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim, Rönesans ve Modern Bilim, Aydınlanma Çağı ve Bilim, Endüstri Devrimi ve Bilim, Çağdaş Bilim.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tarihi olayların sebep ve sonuçları arasında bağ kurarak bunları ortaya koyabilme becerisi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kültürel mirasın tanıtımı ve korunması amacıyla projeler geliştirir, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tarih alanında birinci elden tarihi kaynakları bulma, okuma, yorumlama ve doğru şekilde kullanma becerisi.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş; Bilim Tarihi Nedir Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
2) Eski Uygarlıklarda Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
3) Ortaçağ Avrupası ve İslam Dünyasında Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
4) Rönesans ve Modern Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
5) Aydınlanma Çağı ve Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
6) Endüstri Devri ve Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
7) Çağdaş Bilim Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
8) VİZE SINAVI
9) Dante’nin Dünya Görüşü Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
10) Ortaçağlarda Bilim Neden Geri Kalmıştı Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
11) Kopernik ve Gezengenler Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
12) Bacon ve Deneysel Yöntemler Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
13) 17. Yüzyılda Bilimsel Araçların Gelişmesi Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
14) Newton ve Evreni Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
15) Atom ve Atomun yapısı Ronan, A. Colin, 2006, Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi, Ircıca Yayınları, İstanbul.
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 7. Basım, 2023.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %