DİŞ HEKİMLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 5 300 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1110301001
Ders İsmi: Protetik Diş Tedavisi II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 4 0 3 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: 1110201001 - Protetik Diş Tedavisi I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Nurcan DURMAZ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sabit protezlerde hasta ağzında madde kaybı olan dişlere yapılan post-core, inlay-onlay restorasyonları ve ön bölgede yapılan laminate veneerlerin yapımını öğretmektir. Ayrıca, sabit protezlerde renk seçimi, oklüzyon, simantasyon (sınıflama, uygulama şekli) ve dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi verilmektedir. İkinci olarak, sabit protezlerin klinik ve laboratuvar aşamaları detaylı olarak ele alınmakta ve çeşitli amaçlarla anlatılmaktadır.

Bölümlü protezlerin sınıflandırılması, ana bağlayıcılar, direk ve indirekt tutucuların uygulamaları ve bölümlü protezlerin laboratuvar işlemlerinin öğretilmesi de dersin amaçları arasındadır.

Son olarak, tam protezleri destekleyen anatomik yapılar, retansiyon, stabilite, destekleme kavramları, dikey boyut alma, çene ilişkilerinin tespit edilmesi ve protezlerin hastaya teslimine kadar yapılacak tüm işlemler öğretilmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, sabit ve hareketli protezlerin teorik ve pratik uygulamalarını kapsamaktadır. İlk olarak, sabit protezlerde kullanılan restorasyon yöntemleri, özellikle post-core, inlay-onlay teknikleri ve laminate veneerlerin yapımı detaylı olarak ele alınır. Hastaların bireysel ihtiyaçlarına göre uygun protezlerin planlanması ve uygulanması konularında bilgi verilir. Ayrıca, oklüzyon, simantasyon ve protezde renk seçimi gibi protez tedavisinde kritik öneme sahip olan kavramlar üzerinde durulur. Öğrenciler, protez tedavisinin klinik ve laboratuvar aşamalarını hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenirler.

Hareketli protezlerle ilgili olarak, ders kapsamında bölümlü ve tam protezlerin planlanması ve uygulanması öğretilir. Bölümlü protezlerde ana bağlayıcılar, direk ve indirekt tutucular gibi temel bileşenlerin uygulama teknikleri detaylandırılır. Laboratuvar aşamalarında, mum modelaj, iskelet prova, diş dizimi ve interokluzal kayıtların alınması gibi uygulamalar öğretilir. Ayrıca, biyomekanik prensipler doğrultusunda hareketli protezlerin klinik ve laboratuvar aşamalarının yönetimi öğrencilere kazandırılır.

Dersin son bölümünde ise tam protezlerin anatomik yapılar üzerindeki etkileri, tutuculuk, stabilite, retansiyon ve destekleme kavramları ele alınır. Çene ilişkilerinin tespit edilmesi, dikey boyutun saptanması ve hasta ağzında protezin doğru şekilde yerleştirilmesi için gerekli teknikler öğretilir. Öğrenciler, protezlerin hastaya teslimi, kullanımı sırasında karşılaşılabilecek sorunlar ve bu sorunların giderilmesine yönelik çözümler konusunda bilgi sahibi olurlar. Bu kapsamlı ders, sabit ve hareketli protezlerde uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sabit ve hareketli protezlerle ilgili temel kavramları ve teorileri açıklar. Post-core, inlay-onlay restorasyon tekniklerini tanımlar. Farklı protez türlerinin klinik ve laboratuvar aşamalarını açıklar. Simantasyon ve oklüzyon kavramlarını tanımlar ve sınıflandırır. Bölümlü protezlerin sınıflandırılması, ana bağlayıcılar ve tutucular hakkında bilgi sahibi olur. Tam protezlerde tutuculuk, stabilite, retansiyon ve destekleme kavramlarını anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Hasta ağzında madde kaybı olan dişler için post-core ve laminate veneer restorasyonlarını uygular. Dişsiz ağızlar için bölümlü ve tam protez planlaması yapar. Bölümlü protez için tutucu elemanları doğru şekilde seçer ve uygular. Çene ilişkilerini tespit ederek uygun ölçü alma tekniklerini uygular. Sabit ve hareketli protezlerin klinik ve laboratuvar aşamalarını bağımsız olarak yönetir. Protez yapımında simantasyon, polisaj ve finishing süreçlerini uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Protez tedavi süreci boyunca hastalarla etkin iletişim kurar ve tedavi hakkında bilgilendirir. Diğer diş hekimleri ve laboratuvar teknisyenleri ile iş birliği yaparak tedavi süreçlerini koordine eder.
Öğrenme Yetkinliği
1) Protez tedavisindeki yenilikleri ve gelişmeleri takip eder, sürekli mesleki gelişim için literatürü izler. Gelecekte karşılaşabileceği farklı vakalarda kullanılabilecek protez tekniklerini ve yaklaşımlarını öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sabit ve hareketli protez tedavilerinde karşılaşılan komplikasyonları tanımlar ve çözüm üretir. Hastaların bireysel ihtiyaçlarına göre protez tedavi planlamasını yapar ve uygular. Protezlerin uzun dönemli bakım ve temizliği konusunda hastaları bilgilendirir ve eğitim verir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Protez tedavisinin tüm aşamalarında sorumluluk alır ve bağımsız çalışır. Klinik ortamda karar alma yeteneği gösterir ve hasta bakımında sorumluluk alır. Hem bireysel hem de ekip temelli tedavi süreçlerinde hesap verebilirlik gösterir ve en iyi hasta sonuçlarını sağlamak için sorumluluk alır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Post-core sistemler 1 Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
2) Post-core sistemler 2 Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
3) Madde kaybı olan dişlerde klinik uygulamalar Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
4) Diş eti genişletme yöntemleri Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
5) Oklüzyon Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
6) İnley-onley Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
7) Ara Sınav Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
8) Laminate veneerler Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
9) Milli restorasyonlarda dikkat edilmesi gereken hususlar Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
10) Ölçülerde oluşabilecek hatalar ve çözümleri Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
11) Cam seramikler 1 Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
12) Cam seramikler 2 Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
13) Simantasyon tanımı ve sınıflamaları Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
14) Simantasyonda dikkat edilecek hususlar Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company. Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
15) Bölümlü proteze giriş, dişsiz ağızların sınıflandırılması, mandibular ve maksiller ana bağlayıcılar Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
16) Direk tutucular, tırnaklar, indirekt tutucular, karşılayıcı ve kavrayıcı parçalar Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
17) Hareketli bölümlü protez için ağız hazırlıkları, fonksiyonel ölçü ve bölümlü protez planlama prensipleri Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
18) Bölümlü protezlerde biyomekanik, iskelet laboratuvar aşamaları ve iskelet prova Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
19) Mum şablon, interokluzal kayıtların alınması, diş seçimi ve dizimi, dişli prova Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
20) Parsiyel protezin muflaya alınması, akril tepimi, tesviye ve polisaj Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
21) Ara Sınav Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
22) Akrilik kaideli protezler: kroşe seçimi, kroşe bükümü ve tam protezi taşıyan anatomik yapılar Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
23) Tam dişsiz hastalarda muayene, sistemik hastalıkların proteze etkisi ve total protezlerde tutuculuk Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
24) Total protezlerde tutuculuk: anatomik ve fiziksel faktörler, mekanik faktörler, retansiyon ve stabilite Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
25) Tam protezlerde ölçü sınıflandırması, kişisel kaşık, border molding, fonksiyonel ölçü Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
26) Vertikal ve horizontal çene ilişkileri, dikey boyut saptama ve sentrik ilişki kavramı Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
27) Tam protezlerde dişli prova, post-dam alanı belirlenmesi Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
28) Tam ve bölümlü protezlerin hastaya teslimi, tavsiyeler, sorunlar ve giderilmesi Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler. Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company.
Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler.
Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.
Diğer Kaynaklar: Shillingburg, H. T. (1997). Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintessence Publishing Company.
Rosenstiel, S. F., et al. (2006). Contemporary Fixed Prosthodontics, Mosby Elsevier.
Çalıkkocaoğlu, Senih. (2010). Dişsiz Hastaların Protetik Tedavisi:Klasik Tam Protezler.
Waliszewski, Michael P. (2022) Brudvik's Advanced Removable Partial Dentures.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir.
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. 4
2) Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. 2
3) Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir.
4) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar.
6) Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
7) İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
8) Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir.
9) Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
10) Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir.
11) Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir.
12) Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir.
13) Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır.
14) Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
15) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
16) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
17) Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir.
18) Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
19) Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
20) Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır.
21) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder.
22) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir
23) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 4 112
Ödevler 2 12 24
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 167