BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 1410211015 | ||||||||||
Ders İsmi: | İngilizce III | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | YOK | ||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Nazire GÜNDÜZ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yıl boyunca öğrenciler kelime dağarcıklarını artıracak ve dilbilgisi yapılarını daha iyi anlayarak, bu öğeleri konuşma ve yazma alanlarında doğru ve uygun şekilde kullanabilecekler. Yıl sonunda öğrenciler, İngilizceyi hem günlük yaşamda hem de resmi ortamlarda daha rahat ve güvenle kullanabilecek hale gelecekler. Sosyal etkileşimlerden profesyonel yazışmalara kadar çeşitli iletişim biçimlerinde etkin olacaklar. Yıl boyunca öğrenciler, makaleler ve kısa hikayelerden daha karmaşık materyallere (denemeler, raporlar gibi) kadar farklı türdeki metinleri okuma ve anlama becerilerini geliştirecekler. |
Dersin İçeriği: | Temel İletişim Becerileri: Öğrenciler, kendilerini tanıtma, günlük yaşamda basit ifadelerle iletişim kurma becerilerini geliştirecekler. Günlük Yaşamda İngilizce: Alışveriş, restoran gibi günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda İngilizce iletişim kurma becerileri üzerine çalışmalar yapılacak. Zamanlar ve Gelecek Planları: Geçmiş ve gelecek zaman yapılarıyla cümle kurma, geçmiş deneyimler ve gelecekteki planlar hakkında konuşmalar yapma. Seyahat ve Tatil: Seyahat planları yapma, tatil aktiviteleri ve yerler hakkında konuşma ve bu konularla ilgili dil kullanımı. İş ve Kariyer: CV yazma, iş görüşmeleri yapma, profesyonel iletişim becerilerini geliştirme. Yazılı İletişim: E-posta, mektup, rapor yazma gibi yazılı iletişim becerilerini geliştirme. Dinleme ve Anlama: Podcast, röportaj, haberler gibi sesli içerikler üzerinden dinleme ve anlama becerilerini geliştirme. Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi: Dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi üzerinde çalışarak daha karmaşık cümleler kurma ve yeni kelimeleri öğrenme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş ve okul hakkında konuşabilmek; fikir alışverişi yapabilmek; günlük rutinden konuşmak Verb be ve Simple Present Tense kullanımı | Cambridge University, Interchange 1 Student's Book Jack. C. Richards& Jonathan Hull& Susan Proctor Richards&Hull& Proctor |
2) | Fiyatlar hakkında konuşabilmek; karşılaştırma yapabilmek Demonstratives; Question Formation Tense Revision | Cambridge University, Interchange 1 Student's Book Jack. C. Richards& Jonathan Hull& Susan Proctor Richards&Hull& Proctor English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 |
3) | Sevdiği şeyler hakkında konuşabilmek, Davette bulunabilmek, Kabul veya reddedebilmek WH- questions with do; modal verb would | Cambridge University, Interchange 1 Student's Book Jack. C. Richards& Jonathan Hull& Susan Proctor Richards&Hull& Proctor English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 |
4) | Aile ve aile üyeleri hakkında konuşabilmek; Bilgi alışverişi yapmak; Şimdiki zamanda soru ve cümleler kurabilmek; niteleyiciler Okuma ve okuduğunu anlama | English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019 |
5) | Sıklık zarfları; grammar tekrarı okuma ve okuduğunu anlama çalışması | English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019 |
6) | Quiz Haftası | |
7) | Geçmiş zaman hakkında konuşabilmek; Edatlar( at/on/in) Okuma ve okuduğunu anlama çalışması | English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019 |
8) | Vize Haftası | |
9) | Geçmiş zaman tekrarı ve ekstra pratikler; Bağlaç kullanımı | English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 |
10) | Okuma ve okuduğunu anlama; yazma çalışması; grammar çalışması | English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019 |
11) | Past Continuous Tense | English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 |
12) | Time sequencers ve bağlaçlar; yazma çalışması | English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 |
13) | Present Continuous for future arrangements | English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 |
14) | Must, have to, don't have to, didn't have to kullanımı | English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 |
15) | Ders tekrarı ve okuma çalışmaları | English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019 |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 Face2face/ Chris Redston& Gillie Cunningham Redston& Cunningham 2013 |
Diğer Kaynaklar: | English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 Face2face/ Chris Redston& Gillie Cunningham Redston& Cunningham 2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
6 |
||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||||||
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi | ||||||||||||||||||||||||||||||
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||||||||||||||||||||||
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci | ||||||||||||||||||||||||||||||
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||||||||||||||||||||||||||
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | ||||||||||||||||||||||||||||||
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||||||||||||||||||||||||||
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | ||||||||||||||||||||||||||||||
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||||||||||||||||||||||||||
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi | |
2) | 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | |
4) | 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |
5) | 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
6) | 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
7) | 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
8) | 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
9) | 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
10) | 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi | |
11) | 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi | |
12) | 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi | |
13) | 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi | |
14) | 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi | |
15) | 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | |
16) | 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi | 5 |
17) | 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi | |
18) | 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi | 4 |
19) | 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi | |
20) | 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi | |
21) | 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
22) | 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci | |
23) | 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
24) | 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |
25) | 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
26) | 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |
27) | 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | |
28) | 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
29) | 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi | |
30) | 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |
31) | 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Rol oynama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 48 | 144 |
Küçük Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 60 | 60 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 294 |