BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1410211015
Ders İsmi: İngilizce III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: YOK
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Nazire GÜNDÜZ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yıl boyunca öğrenciler kelime dağarcıklarını artıracak ve dilbilgisi yapılarını daha iyi anlayarak, bu öğeleri konuşma ve yazma alanlarında doğru ve uygun şekilde kullanabilecekler.
Yıl sonunda öğrenciler, İngilizceyi hem günlük yaşamda hem de resmi ortamlarda daha rahat ve güvenle kullanabilecek hale gelecekler. Sosyal etkileşimlerden profesyonel yazışmalara kadar çeşitli iletişim biçimlerinde etkin olacaklar.
Yıl boyunca öğrenciler, makaleler ve kısa hikayelerden daha karmaşık materyallere (denemeler, raporlar gibi) kadar farklı türdeki metinleri okuma ve anlama becerilerini geliştirecekler.
Dersin İçeriği: Temel İletişim Becerileri: Öğrenciler, kendilerini tanıtma, günlük yaşamda basit ifadelerle iletişim kurma becerilerini geliştirecekler.
Günlük Yaşamda İngilizce: Alışveriş, restoran gibi günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda İngilizce iletişim kurma becerileri üzerine çalışmalar yapılacak.
Zamanlar ve Gelecek Planları: Geçmiş ve gelecek zaman yapılarıyla cümle kurma, geçmiş deneyimler ve gelecekteki planlar hakkında konuşmalar yapma.
Seyahat ve Tatil: Seyahat planları yapma, tatil aktiviteleri ve yerler hakkında konuşma ve bu konularla ilgili dil kullanımı.
İş ve Kariyer: CV yazma, iş görüşmeleri yapma, profesyonel iletişim becerilerini geliştirme.
Yazılı İletişim: E-posta, mektup, rapor yazma gibi yazılı iletişim becerilerini geliştirme.
Dinleme ve Anlama: Podcast, röportaj, haberler gibi sesli içerikler üzerinden dinleme ve anlama becerilerini geliştirme.
Dilbilgisi ve Kelime Bilgisi: Dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi üzerinde çalışarak daha karmaşık cümleler kurma ve yeni kelimeleri öğrenme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kültürel farklılıkları anlamak ve bunları dilsel bağlamda kullanmak konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dinleme ve okuma becerilerini geliştirerek, İngilizceyi daha hızlı ve doğru şekilde anlayabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Daha karmaşık İngilizce dil yapılarını ve dilsel ifadeleri kullanabileceklerdir.
2) İngilizceyi daha akıcı bir şekilde konuşma ve yazma becerisini kazanacaklardır.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Akademik yazılar yazma ve profesyonel düzeyde iletişim kurma becerisi kazanacaklardır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Güncel konular hakkında etkin bir şekilde tartışmalar yapabilecek ve fikirlerini İngilizce olarak ifade edebileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş ve okul hakkında konuşabilmek; fikir alışverişi yapabilmek; günlük rutinden konuşmak Verb be ve Simple Present Tense kullanımı Cambridge University, Interchange 1 Student's Book Jack. C. Richards& Jonathan Hull& Susan Proctor Richards&Hull& Proctor
2) Fiyatlar hakkında konuşabilmek; karşılaştırma yapabilmek Demonstratives; Question Formation Tense Revision Cambridge University, Interchange 1 Student's Book Jack. C. Richards& Jonathan Hull& Susan Proctor Richards&Hull& Proctor English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009
3) Sevdiği şeyler hakkında konuşabilmek, Davette bulunabilmek, Kabul veya reddedebilmek WH- questions with do; modal verb would Cambridge University, Interchange 1 Student's Book Jack. C. Richards& Jonathan Hull& Susan Proctor Richards&Hull& Proctor English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009
4) Aile ve aile üyeleri hakkında konuşabilmek; Bilgi alışverişi yapmak; Şimdiki zamanda soru ve cümleler kurabilmek; niteleyiciler Okuma ve okuduğunu anlama English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019
5) Sıklık zarfları; grammar tekrarı okuma ve okuduğunu anlama çalışması English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019
6) Quiz Haftası
7) Geçmiş zaman hakkında konuşabilmek; Edatlar( at/on/in) Okuma ve okuduğunu anlama çalışması English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019
8) Vize Haftası
9) Geçmiş zaman tekrarı ve ekstra pratikler; Bağlaç kullanımı English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023
10) Okuma ve okuduğunu anlama; yazma çalışması; grammar çalışması English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019
11) Past Continuous Tense English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023
12) Time sequencers ve bağlaçlar; yazma çalışması English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023
13) Present Continuous for future arrangements English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert Latham-Koenig, Christina 2023
14) Must, have to, don't have to, didn't have to kullanımı English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009
15) Ders tekrarı ve okuma çalışmaları English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy Murphy, Raymond 2009 Reading Explorer 1: Student's Book (Reading Explorer, Third Edition)/ David Bohlke & Nancy Douglas 2019
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy
Murphy, Raymond
2009
English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert
Latham-Koenig, Christina
2023
Face2face/ Chris Redston& Gillie Cunningham
Redston& Cunningham
2013
Diğer Kaynaklar: English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English / Raymond Murphy
Murphy, Raymond
2009
English file : pre-intermediate student's book : with online practice / Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Jerry Lambert
Latham-Koenig, Christina
2023
Face2face/ Chris Redston& Gillie Cunningham
Redston& Cunningham
2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

6

Program Kazanımları
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi 5
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi 4
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Rol oynama
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 48 144
Küçük Sınavlar 1 30 30
Ara Sınavlar 1 60 60
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 294