TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2020002009
Ders İsmi: Hücre Kültürü ve Kök Hücre
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Senem ASLAN ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Senem ASLAN ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Genel Bilgilendirmesi 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
2) Hücre Kültürüne Giriş 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
3) Hücre Kültüründe Kullanılan cihaz,sarf malzemeleri ve mediumlar 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
4) Hücre Kültürü Tipleri 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
5) Hücre Kültürünün Rutin olarak kullanımı 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
6) İleri Hücre Kültürü Yöntemleri 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
7) İleri Hücre Kültürü Yöntemleri 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
8) Ara Sınav 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
9) İleri Hücre Kültürü Yöntemleri 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
10) Ödev 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
11) Kök Hücre Biyolojisi 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
12) Embriyolojik ve Mezenkimal Kök Hücreler 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
13) Kanser Kök Hücreleri 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK
14) Final Sınavı 1- Somatik ve Kök Hücre Kültür SistemlerininTemel İlkeleri Prof. Dr. Adil ALLAHVERDİYEV 2-Hücre Kültürü ve Temel Moleküler Biyoloji Protokolleri Prof Dr. Mustafa ARK

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur.
2) Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
3) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar.
4) Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir.
5) Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir.
6) Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar.
7) Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar.
8) Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
9) Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular.
10) Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır.
11) Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır.
12) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür.
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
14) Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur.
15) Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır.
16) Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır
17) Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar.
18) Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular.
19) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
20) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur.
2) Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
3) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar.
4) Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir.
5) Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir.
6) Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar.
7) Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar.
8) Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
9) Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular.
10) Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır.
11) Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır.
12) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür.
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
14) Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur.
15) Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır.
16) Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır
17) Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar.
18) Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular.
19) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
20) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Yazma Ödev Dosyası 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100