GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 21

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003110
Ders İsmi: Sanat Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Zeynep Nur SAYGIN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERSE GİRİŞ
2) İLK SANATSAL UYGARLIKLAR Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
3) EGE UYGARLIKLARI VE GÖÇEBELER Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
4) AKDENİZ'İN KLASİK UYGARLIKLARI Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
5) AKDENİZ'İN KLASİK UYGARLIKLARI 2 Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
6) HRİSTİYAN SANATININ İLK FORMALRI Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
7) QUIZ
8) BATININ YÜKSELİŞİ Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
9) İSLAM SANATI Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
10) VİZE SINAVI
11) ON BEŞİNCİ YÜZYILDA AVRUPA SANATI Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
12) ON ALTINCI YÜZYILDA AVRUPA SANATI Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
13) MEŞHUR SANAT ESERLERİ Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
14) SANAT ESERLERİ ÇALIŞMASI Civcir, Esma, Sanatta Temel Bilimler : Semboller ve Kavramlar, 2015, Ankara.
15) GENEL TEKRAR
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Sanat, tasarım ve iletişime yönelik temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
2) Tasarım süreçlerinde sanat, iletişim, bilim, teknoloji ve etik alanında ilişki kurarak yorumlar.
3) Alanındaki teorik bilgileri, bilgisayar yazılımlarını, teknikleri ve yenilikleri çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
4) Görsel İletişim ve Tasarımın ilintili olduğu diğer bilim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanır.
5) Toplumsal değerler doğrultusunda geleneksel ve yeni medyada kendine özgü değerler belirleyerek etkin iletişim çalışmaları yönetir.
6) Görsel İletişim ve Tasarımın ilintili olduğu iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği bilgileri düşünebilme, tasarlayabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Tasarım projeleri geliştirme sürecine yönelik deneyim ve profesyonellik yetkinliklerini ileri düzeyde kazanır.
8) Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, iletişim tasarım sorunlarını çözebilme yetisini kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat, tasarım ve iletişime yönelik temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
2) Tasarım süreçlerinde sanat, iletişim, bilim, teknoloji ve etik alanında ilişki kurarak yorumlar.
3) Alanındaki teorik bilgileri, bilgisayar yazılımlarını, teknikleri ve yenilikleri çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
4) Görsel İletişim ve Tasarımın ilintili olduğu diğer bilim alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte ve eşgüdümlü olarak kullanır.
5) Toplumsal değerler doğrultusunda geleneksel ve yeni medyada kendine özgü değerler belirleyerek etkin iletişim çalışmaları yönetir.
6) Görsel İletişim ve Tasarımın ilintili olduğu iş hayatı içinde bulunarak öğrendiği bilgileri düşünebilme, tasarlayabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme becerisini geliştirir.
7) Tasarım projeleri geliştirme sürecine yönelik deneyim ve profesyonellik yetkinliklerini ileri düzeyde kazanır.
8) Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme araştırmalara ve kanıtlara dayanarak süreci planlayabilme, iletişim tasarım sorunlarını çözebilme yetisini kazanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %