OPTİSYENLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 5010003109 | ||||||||||
Ders İsmi: | Felsefe | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok. | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders felsefe türlerine girişi amaçlar ve büyük düşünürlerin gerçekliğin ilkelerini, insan doğasını ve insana ilişkin temel davranış sorunlarını araştıran çalışmalara katkılarının incelenmesini sağlar. Vurgu erken dönem Yunan filozofları Platon ve Aristoteles ve erken dönem modern filozoflar Descartes ve Hume üzerindedir. |
Dersin İçeriği: | Felsefenin kavramlarına, diline, tarzına ve yöntemine genel bir giriş. Felsefenin etimolojik tanımı, dünya görüşü olarak felsefe, bilim olarak, disiplin olarak felsefe. Felsefenin özellikleri ve değeri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Felsefi düşüncenin dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkışı | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
3) | Felsefi düşüncenin Antik Yunan'da ortaya çıkışı ve yazıya geçişi | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
4) | İlk doğa filozofları-İyonya Okulu | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
5) | Savaşlar sonrası Yunan düşüncesinde büyük kırılmalar: İnsan üzerine felsefeye geçiş | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
6) | Platon: İdealar | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
7) | Platon: Mağara alegorisi | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
8) | ARASINAV | |
9) | Platon: mağaradan çıkış. idealar alemi | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
10) | Aristoteles: şeylerin gerçek doğaları | Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
11) | Aristoteles: Hilomorfizm | Aristoteles, Nikomakhos'a Etik Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
12) | Aristoteles: Eudaimonia ve Nikomakhos'a etik | Aristoteles, Nikomakhos'a Etik Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları. |
13) | Descartes: Meditasyonlar | Descartes, Meditasyonlar |
14) | Hume Çatalı: idea bağıntıları ve olgu durumları | Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Platon, Devlet. Aristoteles, Fizik Aristoteles, Nikhomakhos'a etik Rene Descartes, İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar David Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme |
Diğer Kaynaklar: | Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 84 |