AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003109
Ders İsmi: Felsefe
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Hanife BİLGİLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders felsefe türlerine girişi amaçlar ve büyük düşünürlerin gerçekliğin ilkelerini, insan doğasını ve insana ilişkin temel davranış sorunlarını araştıran çalışmalara katkılarının incelenmesini sağlar. Vurgu erken dönem Yunan filozofları Platon ve Aristoteles ve erken dönem modern filozoflar Descartes ve Hume üzerindedir.
Dersin İçeriği: Felsefenin kavramlarına, diline, tarzına ve yöntemine genel bir giriş. Felsefenin etimolojik tanımı, dünya görüşü olarak felsefe, bilim olarak, disiplin olarak felsefe. Felsefenin özellikleri ve değeri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Felsefenin bir disiplin olarak ortaya çıkma sürecini anlar.
2) Ontoloji, Epistemoloji, Etik konuları başta olmak üzere felsefenin farklı alanları konusunda bilgi edinir ve aşinalık kazanır.
3) Önemli filozofları ve görüşlerini tanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Felsefi düşüncenin dünyanın farklı bölgelerinde ortaya çıkışı Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
3) Felsefi düşüncenin Antik Yunan'da ortaya çıkışı ve yazıya geçişi Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
4) İlk doğa filozofları-İyonya Okulu Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
5) Savaşlar sonrası Yunan düşüncesinde büyük kırılmalar: İnsan üzerine felsefeye geçiş Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
6) Platon: İdealar Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
7) Platon: Mağara alegorisi Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
8) ARASINAV
9) Platon: mağaradan çıkış. idealar alemi Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
10) Aristoteles: nesnelerin gerçek doğaları Platon, Devlet Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
11) Aristoteles: Hilomorfizm Aristoteles, Nikomakhos'a Etik Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
12) Aristoteles: Eudaimonia ve Nkomakhos'a etik Aristoteles, Nikomakhos'a Etik Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, 2022, 12. baskı, Say yayınları.
13) Descartes: Meditasyonlar Descartes, Meditasyonlar
14) Hume Çatalı: idea bağıntıları ve olgu durumları Hume, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Platon, Devlet.
Aristoteles, Fizik
Aristoteles, Nikhomakhos'a etik
Rene Descartes, İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar
David Hume, İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme
Diğer Kaynaklar: Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, Say yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 84