Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
2) |
What is SCIENCE? |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
3) |
Hypothesis and Evidence |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
4) |
Hypothetico-Deductive Method (QUIZ 1) |
Philosophy of Natural Science (Englewood Cliffs: Prentice Hall, 1966), pp. 1-32. |
5) |
Deduction and Induction |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
6) |
Deductive and Inductive Reasoning |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
7) |
Inductivism (QUIZ 2) |
A. F. Chalmers, “Inductivism: Science as Knowledge Derived from the Facts of Experience” |
8) |
MIDTERM EXAM |
|
9) |
Problem of Induction |
“The Problem of Induction” in What is this thing called Science?” 2nd ed. University of Queensland Press, Open University Press, 1982, pp. 1-21. |
10) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism (QUIZ 3) |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
11) |
The Problem of Demarcation and Falsificationism |
K. Popper, “Science: Conjectures and Refutations”, in Conjectures and Refutations, Harper and Torch books, 1963, pp. 33-59. |
12) |
Scientific Revolutions (QUIZ 4) |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
13) |
Scientific Revolutions |
T. Kuhn, The Structure of Scientific Revolutions, in Philosophy of Science (eds) T. McGrew, M. Alspector-Kelly and F. Allhoff, Wiley-Blackwell, 2009. |
14) |
Inference to the best explanation (QUIZ 5) |
Okasha, Samir. 2016. Philosophy of Science: A Very Short Introduction. Oxford, United Kingdom, Oxford University Press. |
15) |
FINAL EXAM |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
|
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
|
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
|
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
|
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
|
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
|
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
|
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
|