Dersin Amacı: |
s-,z-, sürekli frekans uzayı ilişkileri. Sayısal filtre karakteristikleri. IIR filtreleri, dürtü sabiti, bilinear ve integral teknikleri. FIR filtreleri: pencereleme, frekans örnekleme. Frekans dönüşümleri. Denetimci tasarımı: kontrol edilebilirlik, durum geri beslemesi, kontrolörler. Ölü-vuru (death-beat) cevabı için sayısal kontrolör. Gözlemci. Birliktelik ve ayırım prensibi. Bit-seri ve dağıtık aritmetik sayısal bileşenlerin donanımsal gerçeklemeleri. Ayrıklaştırma Etkileri.
|
Dersin İçeriği: |
s-,z-, sürekli frekans uzayı ilişkileri. Sayısal filtre karakteristikleri. IIR filtreleri, dürtü sabiti, bilinear ve integral teknikleri. FIR filtreleri: pencereleme, frekans örnekleme. Frekans dönüşümleri. Denetimci tasarımı: kontrol edilebilirlik, durum geri beslemesi, kontrolörler. Ölü-vuru (death-beat) cevabı için sayısal kontrolör. Gözlemci. Birliktelik ve ayırım prensibi. Bit-seri ve dağıtık aritmetik sayısal bileşenlerin donanımsal gerçeklemeleri. Ayrıklaştırma Etkileri.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürekli zaman ve ayrık zaman işaretlerin matematiksel gösterimi |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
2) |
Darbe fonksiyonu |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
3) |
Ayrık zaman lineer zamanla değişmeyen sistemlerin özellikleri |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
4) |
Sürekli zaman lineer zamanla değişmeyen sistemlerin özellikleri |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
5) |
Sürekli zaman lineer zamanla değişmeyen sistemlerin özellikleri |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
6) |
Fourier dönüşümü |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
7) |
Fourier dönüşümü |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
8) |
Sürekli zamanlı aperiyodik işaretlerin Fourier gösterimi |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
9) |
Ayrık zamanlı Fourier dönüşümü |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
10) |
Blok ve işaret akış diyagramı |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
11) |
Laplace dönüşümleri |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
12) |
z-dönüşümleri |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
13) |
Filtrelerin Fourier gösterimi |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
14) |
İşaretlerin lineer bir sistemden transmisyonu |
Modern control engineering 5th ed., Katsuhiko Ogata , Prentice Hall, 2010
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli
bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık
mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi |
|
2) |
Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
|
5) |
Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
|