Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma ve selamlaşma ifadeleri. |
Temel Kitap (Aula-1) Ünite-0 içerisindeki selamlaşma ifadeleri. |
2) |
Sayılar ve Alfabe çalışması. Kelimeler üzerinden telaffuz çalışmaları. |
Ünite-0 sayılar ve alfabe çalışması amaçlı verilen dinleme alıştırmaları. |
3) |
Kişi tanıtma. Kendinden ve yanındaki bir karakterden bahsederken kullanılabilecek fiiller ve cümle yapıları. Temel fiiller kullanarak (Ser- Tener - Llamarse) isminden, mesleğinden, milliyetinden, sahip olup-olmadıklarından bahsetme. |
Ünite-1 içerisinde bulunan temel fiillere çalışmak ve kendini tanıtmak amacıyla cümle kurmaya çalışmak. |
4) |
Edatlar (Los Artículos) ve edatların kullanım şekilleri. Meslekler ve cinsiyet farklılıkları. |
Ünite-1 sonunda bulunan edat ve kullanım şekillerini gösteren tablo. Cinsiyet farklılıkları ile ilgili çalışma sayfaları. |
5) |
Kişi zamirleri (Pronombres Personales) ve kişi zamirleri ile fiil çekim çalışmaları. QUERER fiilinin çekimi. |
Ünite-2 QUERER fiilinin çekim tablosu ve kişi zamirleri ile gösterimi. |
6) |
"POR-PARA-PORQUE" ifadelerinin kullanım yer ve şekilleri. Geniş Zaman (Presente de Indicativo) düzenli fiil çekimi çalışması ve örnek cümleler oluşturma. |
Ünite-2 içerisindeki düzenli fiiller tablosu üzerinde çalışma yapmak ve geniş zamanlı cümle denemeleri. |
7) |
Metin okuma ve anlama çalışması. Sorulara cevap vererek geniş zaman uygulaması. Örnek tekil ve çoğul kelimeler ile tekillik-çoğulluk çalışması. |
Ünite-2 alıştırma kitabında bulunan tekil- çoğul değişimi alıştırması. |
8) |
ARA SINAV |
Yedi hafta boyunca işlenen konular ve alıştırmalar tekrar edilmeli. |
9) |
Ülkeler ve şehirler hakkında soru sormak ve yanıtlamak. ESTAR VE HAY fiilleri arasındaki kullanım farkları. Muy-Mucho ifadeleri arasındaki öğe kullanım farkı. |
Ünite-3 içerisindeki metinler okunmalı ve kullanılan fiillerin kullanım şekli incelenmelidir. |
10) |
SER-ESTAR-HAY kullanım farklılıkları ve örnek cümleler oluşturma. Konu hakkında alıştırmalar çözme ve cümle içerisinde kullanımlarını ayırt etme. |
Ünite-3 öğrenci çalışma kitabı içerisindeki metin incelenmeli ve kullanılan fiillerin gramer farklılıkları araştırılmalıdır. |
11) |
QUÉ- CUÁL- CUÁLES ifadeleri arasındaki kullanım farklılıkları ve cümle içerisinde kullanma çalışması. Bu ifadeler ile ilgili alıştırmalar yapılması. Superlativo cümle çalışmaları. Hava durumu terimleri ve örnek cümle çeşitleri. |
Ünite 3 içerisindeki konu ile ilgili alıştırmalar incelenmelidir. Superlativo konusu ile ilgili örnek cümle çalışmaları yapılmalıdır. |
12) |
Satın alma ve satma fiilleri kullanılarak alışveriş yapma ve bu alanda kullanılacak kelime grupları. Bir mağaza içerisinde diyalog oluşturma. |
Ünite-4 kıyafet ve aksesuarlar ile ilgili tablo çalışılmalı ve kelime grupları ezberlenmelidir. |
13) |
Renkler ve cinsiyet değişim çalışması. Bir alışveriş sırasında ürünün fiyatını sorma ve alışveriş diyaloğu oluşturma. |
Ünite 4 alışveriş metinleri incelenmeli ve bilinmeyen kelime grupları çalışılmalıdır. Örnek bir alışveriş diyaloğu oluşturulmalıdır. |
14) |
Zevkler ve uğraşılar sevmek fiili doğrultusunda öğrenilir. GUSTAR fiili ve kendi gramer kuralında çalışılan diğer fiiller tanınır. |
Ünite 5 içerisindeki metin okunur ve Gustar fiilinin kullanım şekli çalışılır. |
15) |
FİNAL SINAVI |
Dönem boyunca çalışılan tüm konular ve yapılan tüm alıştırmalar tekrar edilir. Öğretmen tarafından verilen alıştırma dosyası sınav öncesinde incelenir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. |
|
2) |
Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. |
|
3) |
İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. |
|
4) |
Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. |
|
5) |
Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. |
|
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. |
|
7) |
Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. |
|
8) |
İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. |
|
12) |
Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. |
|
13) |
Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. |
|
14) |
Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
|