EBELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1200000205 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıklı Beslenme İlkeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Betül KOÇAK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yeterli ve dengeli beslenmeye zemin hazırlayacak, beslenmenin sağlıkla ilişkisini açıklayıcı bilgi verilmesi |
Dersin İçeriği: | Beslenmenin tanımı ve önemi, besin ögeleri ve fonksiyonları, özel durumlarda beslenme öğrenilir ve tartışılır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beslenmenin Tanımı ve Önemi | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
2) | Beslenmenin Tanımı ve Önemi | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
3) | Beslenmenin Tanımı ve Önemi | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
4) | Karbonhidratların yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
5) | Proteinlerin yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
6) | Lipidlerin yapısı, önemi ve sınıflandırılmaları | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
7) | Su ve minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
8) | Vize Sınavı | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
9) | Vitaminlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
10) | Besin Grupları | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
11) | Beslenme kaynaklı hastalıklar | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara |
12) | Özel durumlarda beslenme | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
13) | Hastalıklarda beslenmenin önemi | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
14) | Hastalıklarda beslenmenin önemi | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
15) | Hastalıklarda beslenmenin önemi | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
16) | Final Sınavı | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
Ders Notları / Kitaplar: | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | Baysal A. Beslenme, Hatiboğlu yayınları, Ankara 2011 Gibney, M.J., Hester, H.V., Kok. F.J.(2002). Introduction to Human Nutrit Köksal, G., Gökmen, H., (2000). Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | ||||||||||
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||||||
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||||||
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | |
2) | Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | |
3) | Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | |
4) | Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | |
6) | Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | |
8) | Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | |
9) | Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | |
10) | Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |
11) | Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 |