HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215411011 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Selda SEÇGİNLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Halk sağlığı ve hemşirelik biliminin temel bilgi ve ilkelerini toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda kullanabilen, profesyonel hemşirelik rollerini üstlenerek birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan hemşire yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, halk sağlığı ve halk sağlığı hemşireliği biliminin temel bilgi ve ilkeleri doğrultusunda birey, aile ve toplum sağlığının korunması, sürdürülmesi ve geliştirmesine odaklıdır. Dersi alan öğrenciler, halk sağlığı hemşiresinin temel rolleri ve uygulama alanlarına (aile, okul, işyeri, yaşlı bakımı ve evde bakım) özgü rol ve fonksiyonları ile ilgili bilgi ve beceri kazanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
2) | Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
3) | Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
4) | Aile Sağlığı Uygulamaları/ Ev Ziyaretleri Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
5) | Windshield Gözlem Yöntemi ile Toplum Tanılama Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
6) | Evde Bakım uygulamaları Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
7) | Tarama Programları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
8) | ARA SINAV | Sınav kitapçıkları |
9) | Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
10) | Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
11) | Omaha Sistemi Vaka Çalışmaları | Laboratuvar - staj |
12) | Yaşlı Sağlığı Uygulamaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
13) | İş Sağlığı Uygulamaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
14) | Okul Sağlığı Uygulamaları Sağlık Eğitimi/ Danışmanlık/ Rehberlik | Laboratuvar - staj |
15) | Omaha Sistemi Raporlandırma | Laboratuvar - staj |
16) | YARIYIL SONU SINAV | Sınav kitapçıkları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Erci, B. (Ed.). (2016). Halk sağlığı hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 2. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., & Ardıç, A. (2017). Omaha Sistemi: Hemşirelikte bilgi yönetimi. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., Ardıç, A., Aktaş, E., Altıner Yaş, M., Kaynar, N.S., Gülyenli, N., & Şenel, M. (2022). Öğrenci uygulama rehberi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa. 4. Güler, Ç. & Akın, L. (Ed.). (2015). Halk Sağlığı- Temel Bilgiler (3. Baskı). Ankara: Hacettepe Yayınları. 5. Martin, K. (2005). The Omaha System: A key to practice, documentation, and information management (2nd ed.). St Louis, MO: Elsevier Saunders. 6. Maurer, F. A. & Smith, C. M. (2013). Community/Public health nursing practice: Health for families and populations (5th ed.). St Louis, MO: Elsevier Saunders. 7. Stanhope, M. & Lancaster, J. (2016). Population-centered health care in the community (9th ed.). St Louis, MO: Elsevier. 8. Rice, R. (2006). Home care nursing practice: concepts and application. Elsevier Health Sciences. 9. Thornbory, G. (Ed.). (2009). Public health nursing: A textbook for health visitors, school nurses and occupational health nurses. United Kingdom: Wiley-Blackwell. 10.Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakımı. 2013. WY 152/.Y375. 0009362 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Erci, B. (Ed.). (2016). Halk sağlığı hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi. 2. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., & Ardıç, A. (2017). Omaha Sistemi: Hemşirelikte bilgi yönetimi. Nobel Tıp Kitabevleri. 3. Esin, M. N., Seçginli, S., Coşansu, G., Ardıç, A., Aktaş, E., Altıner Yaş, M., Kaynar, N.S., Gülyenli, N., & Şenel, M. (2022). Öğrenci uygulama rehberi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa. 4. Güler, Ç. & Akın, L. (Ed.). (2015). Halk Sağlığı- Temel Bilgiler (3. Baskı). Ankara: Hacettepe Yayınları. 5. Martin, K. (2005). The Omaha System: A key to practice, documentation, and information management (2nd ed.). St Louis, MO: Elsevier Saunders. 6. Maurer, F. A. & Smith, C. M. (2013). Community/Public health nursing practice: Health for families and populations (5th ed.). St Louis, MO: Elsevier Saunders. 7. Stanhope, M. & Lancaster, J. (2016). Population-centered health care in the community (9th ed.). St Louis, MO: Elsevier. 8. Rice, R. (2006). Home care nursing practice: concepts and application. Elsevier Health Sciences. 9. Thornbory, G. (Ed.). (2009). Public health nursing: A textbook for health visitors, school nurses and occupational health nurses. United Kingdom: Wiley-Blackwell. 10.Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakımı. 2013. WY 152/.Y375. 0009362 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | 5 |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | 5 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 5 |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 3 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 5 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Ödev | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 12 | 168 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Rapor Teslimi | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü | 224 |