HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1215411005 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Eğitim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Sevim ULUPINAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitim ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeler doğrultusunda hemşirenin eğitimci rol ve işlevlerini gerçekleştiren, yaşam boyu eğitimi benimsemiş hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Tanışma, Grup dinamiğini oluşturma Dersin amaç ve hedeflerini açıklama Hemşirelik eğitiminde temel kavramlar Eğitim kurumlarının işlevleri Hemşirenin eğitici rol ve işlevleri Geçmişten günümüze hemşirelik eğitimi Eğitim Süreci Aşamaları 1. Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi 2. Eğitimin Planlanması Amaç ve hedeflerin oluşturulması İçerik belirleme 3. Eğitiminin Uygulanması Yetişkin eğitim ilkeleri Sunum becerileri Eğitim yöntem ve teknikleri Eğitim yöntem ve teknikleri-devam Eğitim materyalleri 4. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersin Değerlendirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma Grup dinamiğini oluşturma Dersin amaç ve hedeflerini açıklama | |
2) | Hemşirelik eğitiminde temel kavramlar | |
3) | Eğitim kurumlarının işlevleri Hemşirenin eğitici rol ve işlevleri | |
4) | Geçmişten günümüze hemşirelik eğitimi | |
5) | Eğitim Süreci Aşamaları 1. Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi | |
6) | 2. Eğitimin Planlanması Amaç ve hedeflerin oluşturulması | |
7) | İçerik belirleme | |
8) | ARA SINAV HAFTASI | |
9) | 3. Eğitiminin Uygulanması Yetişkin eğitim ilkeleri | |
10) | Sunum becerileri | |
11) | Eğitim yöntem ve teknikleri | |
12) | Eğitim yöntem ve teknikleri-devam | |
13) | Eğitim materyalleri | |
14) | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | |
15) | Dersin Değerlendirilmesi | |
16) | Final sınavı haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Billings, M.D., Halstead, A.J. (1998). Teaching in Nursing A Guide for Faculty, W.B. Saunders Company. • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde Program Geliştirme; Kuramdan Uygulamaya (29).Ankara: Pegem Akademi. • DeYoung, S. (2014). Teaching Strategies for Nurse Educators. 3rd Edition. Pearson Education. • Erden, M. (2019). Eğitim Bilimlerine Giriş. 12. Baskı. Arkadaş Yayınevi, Ankara. • Ertürk, S. (2014). Eğitimde Program Geliştirme. 6. Baskı Meteksan Yayınları, Ankara. • Fidan, N., Erden, M. (1998). Eğitime Giriş. Alkım Yayınları, İstanbul, 1998. • Senemoğlu,N. (2020).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim; Kuramdan Uygulamaya (27).Ankara: Anı Yayıncılık. • Oermann, M. (2015). Hemşirelikte Öğretim ve Eğiticinin Rolü. Ed: Arslan, S., Kuzu Kurban, N. Anı Yayıncılık, Ankara. • Sönmez, V. (2021). Eğitim Bilimine Giriş. Anı Yayıncılık 16.Baskı, Ankara. • Sönmez, V. (2019). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık 10. Baskı, Ankara. • https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ulusal-cekirdek-egitimi-programlari/hemsirelik_cekirdek_egitim_programi.pdf • Yükseköğretim Kurulu.(2017).Hemşirelik Lisans Eğitimi Çalıştayı. http://www.hemed.org.tr/hemsirelik-lisans-egitimi-calistayi/ • Hemşirelikte Eğitim Süreci, Ed. H Kaya, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Hemşirelik Lisans Tamamlama Programı http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/hemsirelik_ao/hemsirelikteegitimsureci.pdf |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
5 |
8 |
2 |
3 |
11 |
6 |
7 |
9 |
10 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | |||||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | |||||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |||||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | |||||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |||||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | |||||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | |||||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | 4 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 4 |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 2 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 3 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 | 784 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 787 |