Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin ve uygulamanın tanıtılması, Kadın Sağlığı ile ilgili örnek sivil toplum örgütlerinin tanıtımı:
Kadın Sağlığı ile ilgili Sivil Toplum Örgütleri
o Kadın Sağlığı Hemşireliği Derneği
o Hemşirelikte Liderlik Derneği
o İnovatif Hemşirelik Derneği
|
Bu ders saati için öğrencinin ön hazırlık ve ders materyali hazırlama gereği bulunmamaktadır. |
2) |
Üreme Sisteminin Anatomisi ve Klinik Muayeneye hazırlama |
Model üzerinde gösterim ve tanımlama, rol play ile uygulama yapılır. Öğrenci laboratuvar saatinde derse gelirken "KSH 1011-1: JİNEKOLOJİK MUAYENEYE HAZIRLAMA " beceri listesini yanında getirir. Uygulamayı bu checklist üzerinden kontrol ederek hazırlanır ve uygulamaya katılır. |
3) |
Gebede Fiziksel Değerlendirme ve Doğum Öncesi Bakım:
- Doğum öncesi veri toplama
- Leopold manevralarını uygulama
- NST uygulama becerisi- video izleme
|
Öğrenci laboratuvar saatinde derse gelirken "KSH-1011-2: LEOPOLD MANEVRALARINI UYGULAMA" ve "KSH-1011-3: DOĞUM ÖNCESİ BAKIM YÖNETİMİ" beceri kontrol listesini yanında getirir. Uygulamaları beceri kontrol listelerinde yer alan adımlar üzerinden yapar. |
4) |
Hastaneye Kabul ve Doğum Öncesi Bakım:
- Doğum öncesi danışmanlık ve eğitim
- Doğum öncesi bakım yönetimi
|
Öğrenci laboratuvar saatinde derse gelirken "KSH 1011-4: ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ", "KSH 1011-5: DOĞUM ÖNCESİ EGZERSİZ ÖĞRETİMİ" ve "KSH 1011-6: EĞİTİM VERME" beceri listelerini yanında getirir. Doğum öncesi danışmanlık ve eğitim rol play uygulaması sırasında bu beceri listelerinde yer alan basamaklarla eğitim ve danışmanlık verir. |
5) |
Gebelikte Riskli Durumlar : Riskli Gebe Vaka Çalışması |
Riskli gebeliklerden örnek vakalar üzerinden her grupla farklı konularda rol play yapılır. Rol play yapılırken öğrenci "KSK 1011-3:DOĞUM ÖNCESİ BAKIM YÖNETİMİ" VE "KSH 1011-4: GEBE VE AİLESİ İLE İLETİŞİM" beceri listelerinde yer alan basamakları kullanır. |
6) |
Doğum Eyleminde İzlem:
- Doğum eylemi sürecine ilişkin veri toplama
- Doğum eyleminde hemşirelik izlemi
- Kontraksiyon takibi
- Partograf izlemi
- Acil Obstetrik Bakım
|
Öğrenci derse gelirken "KSH 1011-7: DOĞUM EYLEMİNDE HEMŞİRELİK İZLEMİ", "KSH 1011-8: KONTRAKSİYON TAKİBİ " ve "PARTOGRAF" beceri listelerini yanında getirir. Rol play ve örnek vakalar kullanılır. Rol play ile takip becerileri geliştirilir. Partograf kullanılarak doğum eylemi izlemi yapılır. |
7) |
Postpartum Dönemde Yenidoğanın Bakım Ve İzlemi:
Yenidoğanın doğumhanede ilk bakımı
o Vücut ısısı koruma
o Hava yolu açıklığını sağlama
o İletişimi başlatma
o Boy ölçücü
o Kilo kontrolü,
o Göz Bakımı
o Göbek Kordu bakımı |
Yenidoğanın doğumhanede ilk bakımı bebek maketi üzerinden gösterilir. Öğrenci öncelikle maket üzerinden uygulamayı izler ve sonra kendisi anlatarak uygular. |
8) |
QUİZ |
|
9) |
Doğum Sonu Bakım/Emzirmenin Başlatılması :
- Sezaryen ve vajinal doğumda ten tene teması ve emzirmenin başlatılması
- Emzirmenin öğretilmesi
- Bebeğin gazının çıkarılması
|
Öğrenci derse gelirken "KSH 1011-9: SEZARYEN DOĞUMDA ERKEN TEN TEMASI VE İLK EMZİRMENİN BAŞLATILMASI ", "KSH 1011-10: : VAJİNAL DOĞUMDA ERKEN TEN TEMASI VE İLK EMZİRMENİN BAŞLATILMASI" ve "KSH 1011-13: EMZİRMENİN ÖĞRETİLMESİ" beceri listelerini hazır bulundurur.
Rol play ve vaka örnekleri ile bu beceriler uygulanır ve değerlendirilir. |
10) |
Doğum Sonu Bakım/Kadının Doğum sonu İzlemi:
- Doğum sonu bakım yönetimi
- Uterus involüsyonu izleme
|
Öğrenci derse gelirken "KSH 1011-11:UTERUS İNVOLÜSYONU" ve "KSH 1011-12: DOĞUM SONRASI BAKIM YÖNETİMİ" beceri kontrol listesi ile derse gelir. Örnek vakalarla rol play yapılır ve beceri listeleri kontrol edilir. |
11) |
Kontraseptif Danışmanlığı :
Danışmanlık Oturumu
• Kondom Danışmanlığı
• RİA Danışmanlığı
• Hormonal Kontraseptif Danışmanlığı |
Öğrenci eğitim materyali olarak "KSH 1011-14: AİLE PLANLAMASI EĞİTİMİ VERME" beceri listesi kullanılır. Örnek vaka ve rol play ile aile planlaması eğitimi verilir. |
12) |
Jinekolojik Hasta Hazırlığı:
• Jinekolojik hastadan veri toplama
• Perine bakımı
• Jinekolojik preoperatif hazırlık ve postoperatif bakım
|
Ders materyali olarak "KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
VERİ TOPLAMA FORMU" ve "KSH 1011-16: PERİNE BAKIMI" beceri formu kullanılır. |
13) |
Jinekolojik kanserler
- Jinekolojik kanserler için risk belirleme |
Öğrenci bu derste "JİNEKOLOJİK KANSERLER İÇİN RİSK BELİRLEME FORMU" kullanarak jinekolojik kanser riski belirleme uygulaması yapar. |
14) |
Jinekolojik Hasta Hazırlığı:
- Kendi kendine vulva muayenesini öğretme
- Kendi kendine meme muayenesini öğretme
|
Ders hazırlığı kapsamında öğrenci "KSH 1011-17: KENDİ KENDİNE VULVA MUAYENESİNİ ÖĞRETME" ve "KSH 1011-18: KENDİ KENDİNE MEME MUAYENESİNİ ÖĞRETME" beceri listelerini yanında getirir. Örnek vaka üzerinden öğrenci eğitim ve danışmanlık planlar ve rol play ile uygular. |
15) |
Jinekolojik bakım
-Menopoz danışmanlığı |
Bu ders saatinde klimakterik dönemdeki kadına menopoz süreci hakkında eğitim ve danışmanlık vermek üzere materyal geliştirilir.
Rol play yöntemi ile menopozlu bireye eğitim ve danışmanlık verme uygulaması canlandırılır. |
16) |
LABORATUVAR SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. |
|
3) |
Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. |
|
4) |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
5) |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
6) |
Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|
8) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
9) |
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. |
|
10) |
Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. |
|
11) |
Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
|