Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı ; öğrencilere , sağlıklı ve hasta çocuğun biyopsikososyal gereksinimlerine yönelik çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ilke, standart ve uygulamaları doğrultusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders;Pediatrik tanılama, çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme, hospitalizasyon, çocukluk dönemlerinde beslenme, çocuklarda beslenme bozuklukları, sıvı elektrolit dengesizlikleri, deri hastalıkları ve hemşirelik bakımı, pediyatrik uygulamalar, normal yenidoğan, yüksek riskli yenidoğan, çocuklarda davranış bozuklukları, sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, onkolojik sorunu olan çocuk ve hemşirelik bakımı konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Baştan Ayağa Fiziksel Muayene ve Değerlendirme
-Genel Görünümü Muayene ve Değerlendirme
-Deri ve Deri Eklerini Muayene ve Değerlendirme
-Lenf Nodüllerini Muayene ve Değerlendirme
-Baş ve Boynu Muayene ve Değerlendirme
-Gözleri Muayene ve Değerlendirme
-Kulakları Muayene ve Değerlendirme
-Burun Muayene ve Değerlendirme
-Göğsü Muayene ve Değerlendirme
-Karnı Muayene ve Değerlendirme
-Genital Organları Muayene ve Değerlendirme
-Anal Bölgeyi Muayene ve Değerlendirme
-Sırt, Kalça ve Ekstremiteleri Muayene ve Değerlendirme
|
|
2) |
Fiziksel Ölçümler ve Büyüme Gelişmenin Değerlendirilmesine Yönelik Uygulamalar
-Bebekte Vücut Ağırlığı Ölçme,
-Bebekte Boy Uzunluğunu Ölçme
-Bebekte Baş, Göğüs, Karın Çevresini Ölçme
Yaşam Bulgularının Değerlendirilmesine Yönelik Uygulamalar
-Bebekte Vücut Sıcaklığını Ölçme
-Bebekte Nabız Alma, Solunumun Sayılması, Tansiyon Ölçme
-Çocukta Vücut Ağırlığı Ölçme, Çocukta Boy Uzunluğunu Ölçme
-Çocukta Nabız Alma, Solunumun Sayılması, Tansiyon Ölçme
|
ÖLÇÜM ARAÇLARININ HAZIRLANMASI
ÖLÇÜM İÇİN UYGUN ORTAMIN SAĞLANMASI (DÜZ VE SART ZEMİN GİBİ) |
3) |
İlaç Hesaplamaları |
FLAKON, AMPUL VE SERUM ŞEKLİNDE ÖRNEK İLAÇLARIN VE SULADIRICILARIN AHZIRLANMASI
İLAÇ HAZIRLAMA VE UYGULAMADA KULLANILACAK OLAN HER BOYDAN ENJEKTÖRÜN AHZIRLAMASI
İLAÇ UYGULAMA YERLERİNİ GÖSTEREK KOL, BACAK, KALÇA GİBİ MAKETLERİN HAZIRLANMASI |
4) |
Parenteral ve Parenteral Olmayan İlaç Uygulamaları |
ORAL İLAÇ ÖRNEKLERİN DERS İÇİN HAZIRLANMASI
ORAL İLAÇ HAZIRLAMDA KULLANILAN ARAÇLARIN HAZIRLIĞI |
5) |
Çocukta Oksijen Uygulamaları ve Postüral Drenaj
-Çocukta Oksijen Uygulamaları
-Postüral Drenaj
|
OKSİJEN MASKESİ VE TÜPÜ
HAZNELİ PEDİATRİK OKSİJEN MASKESİNİN HAZIRLANMASI
ASPİRASYON İÇİN UYGUN SONDALARIN HAZIRLANMASI |
6) |
Materyal Toplama
-Kan-Balgam-İdrar Örneği Alma
-Maske, Nazal Kanül
|
MATERYAL ÖRNEĞİ ALMAD AKULLANILAN ELDİVEN, ENJEKTÖR, SONDA VB MATERYALLERİN HAZIRLANMASI |
7) |
Çocukta Genel Hijyenik Bakım
-Bebekte ve Çocukta Ağız, Göz, Kulak, Burun Bakımı
-Tam Banyo
-Genital Bakım
-Göbek Bakımı
-Pişik Bakımı
-Konak Bakımı
-Küvöz Bakımı
|
BEBEK VE ÇOCUK YIKAMA İÇİN UYGUN KÜVET VE YIKAMA EKİPMANLARIN HAZIRLANMASI
HİJYENİK BAKIM İÇİN AĞIZ BAKIM SOLÜSYONLARI, GAZLI BEZ, UNDERPED, GÇÖZ, KULAK DAMLASI
BURUN LAVAJI İÇİN UYGUN ENJEKTÖR VE MATERYAL HAZIRLANMASI |
8) |
Laboratuvar uygulama tekrarı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
4 |
2) |
Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. |
4 |
3) |
Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. |
|
4) |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
4 |
5) |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
5 |
6) |
Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. |
5 |
7) |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
4 |
8) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. |
3 |
10) |
Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. |
4 |
11) |
Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
5 |