EBELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1213002029
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Projeleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Bilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak
Dersin İçeriği: Bu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı ,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dersin amacı, dersin çıktıları ve alt becerileri, dersle ilgili genel yeterlilikler, tez takvimi ve proje hazırlık takvimi, projenin başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrencilere tavsiyeler, haftalık ders planlarını tanımlar.
2) TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır, TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programları hakkında genel öğrenir, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanmayı tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel proje yazımındaki güncel programları açıklar.
2) Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişkileri gösterir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı
2) Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?
3) Proje nasıl yazılır ve Değerlendirme Kriterleri
4) Başarılı Proje Örnekleri
5) Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması
6) Proje Konularının Belirlenmesi
7) Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmesi
8) ara sınav
9) Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
10) Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
11) Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
12) Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
13) Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
14) Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
15) Group Work: Project Application Preparation
16) Hazırlanan taslak projelerin başvurusunun yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır.
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir.
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir.
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Grup Projesi
Sunum
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Final Pratik 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 1 1
Proje 1 4 4
Ödevler 1 1 1
Toplam İş Yükü 6