Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilere biyokimyanın temel kavramları, ilkeleri ve uygulamalarına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Hücrenin yapı taşları, Karbonhidratların genel özellikleri, Glikoliz-TCA, Glukoneopenez-PPP-Glikojen sentezi, Yağların genel özellikleri, Yağ asitlerinin Boksidayozu, Yağ Asitlerinin sentezi, Lipoprotein metabolizması, Aminoasitler peptid bağları, Azotlu maddelerin vücuttan uzaklaştırılması, Nükleik asitler ve metabolizmaları, Hormonlar, Yağda çözünen vitaminler, Suda çözünen vitaminler. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hücrenin yapı taşları
|
Okuma-araştırma
|
2) |
Karbonhidratların genel özellikleri
|
Okuma-araştırma
|
3) |
Glikoliz-TCA
|
Okuma-araştırma
|
4) |
Glukoneopenez-PPP-Glikojen sentezi
|
Okuma-araştırma
|
5) |
Yağların genel özellikleri
|
Okuma-araştırma |
6) |
Yağ asitlerinin Beta oksidasyonu
|
Okuma-araştırma |
6) |
Yağ asitlerinin Beta oksidasyonu
|
Okuma-araştırma |
6) |
Yağ asitlerinin Beta oksidasyonu
|
Okuma-araştırma |
7) |
Arasınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Yağ Asitlerinin sentezi
|
Okuma-araştırma
|
9) |
Lipoprotein metabolizması
|
Okuma-araştırma |
10) |
Aminoasitler peptid bağları
|
Okuma-araştırma |
11) |
Azotlu maddelerin vücuttan uzaklaştırılması
|
Okuma-araştırma |
12) |
Nükleik asitler ve metabolizmaları
|
Okuma-araştırma
|
13) |
Hormonlar
|
Okuma-araştırma |
14) |
Vitaminler
|
Okuma-araştırma
|
15) |
Genel tekrar
|
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınav |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
HARPER’S ILLUSTRATED BIOCHEMISTRY, PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY (LEHNINGEN), LIPPINCOTT’S BIOCHEMISTRY
Lieberman, M., & Ricer, R. E. (2009). Lippincott's Illustrated Q&A Review of Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
Champe, P. C., Harvey, R. A., & Ferrier, D. R. (2005). Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
|
Diğer Kaynaklar: |
HARPER’S ILLUSTRATED BIOCHEMISTRY, PRINCIPLES OF BIOCHEMISTRY (LEHNINGEN), LIPPINCOTT’S BIOCHEMISTRY
Lieberman, M., & Ricer, R. E. (2009). Lippincott's Illustrated Q&A Review of Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
Champe, P. C., Harvey, R. A., & Ferrier, D. R. (2005). Biochemistry. Lippincott Williams & Wilkins.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. |
|
2) |
Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. |
|
3) |
Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. |
|
4) |
Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
5) |
Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. |
|
6) |
Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir |
|
8) |
Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. |
|
9) |
Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|
11) |
Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
|