HEMŞİRELİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1200121014 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Patoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Ömer Fahrettin GÖZE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, patolojiye ilişkin temel kavramları öğrenmesini ve doku ve hücrelerde meydana gelen patolojik değişikleri değerlendirmesine yönelik bilgi kazanmasını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencinin genel ve sistemlere yönelik patalojik durumları yorumlamasına ilişkin bilgi ve beceriyi içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patolojiye giriş | okuma-araştırma |
2) | Canlı Hastalık etkenleri | okuma-araştırma |
3) | İltihap-Nekroz-Trombüs-Enfarktüs | okuma-araştırma |
4) | Tümör Patolojisi | okuma-araştırma |
5) | Hemopoetik sistem | okuma-araştırma |
6) | Solunum sistemi | okuma-araştırma |
7) | Endokrin Sistem | okuma-araştırma |
8) | Gastrointestinel sistem | okuma-araştırma |
9) | Kadın Genital sistem | okuma-araştırma |
10) | Deri Hastalıkları | okuma-araştırma |
11) | Kemik Yumuşak Doku Hastalıkları | okuma-araştırma |
12) | Kardiovasküler sistem | okuma-araştırma |
13) | Üriner ve erkek genital sistem hastalıkları | okuma-araştırma |
14) | Dersin Değerlendirilmesi | değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Tuzlalı, S., Güllüoğlu, M. (Ed.) (2020). Robbins Temel Patoloji. 10. Baskı. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara. Mills, E.S. (2010). Sternberg's Diagnostic Surgical Pathology. (8. Ed). Goldblum, J., Lamps, L., McKenney, J., Myers, J. (2017). Rosai and Ackerman's Surgical Pathology. (11. Ed). Elsevier. |
Diğer Kaynaklar: | Tuzlalı, S., Güllüoğlu, M. (Ed.) (2020). Robbins Temel Patoloji. 10. Baskı. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara. Mills, E.S. (2010). Sternberg's Diagnostic Surgical Pathology. (8. Ed). Goldblum, J., Lamps, L., McKenney, J., Myers, J. (2017). Rosai and Ackerman's Surgical Pathology. (11. Ed). Elsevier. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | ||||||||||
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | ||||||||||
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||||||
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||||||
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | ||||||||||
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | ||||||||||
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | ||||||||||
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 |
2) | Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. | 5 |
3) | Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. | 5 |
4) | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | 5 |
5) | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
6) | Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | 5 |
8) | Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 |
9) | Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 5 |
10) | Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. | 5 |
11) | Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 8 | 8 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |