HEMŞİRELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1200121014
Ders İsmi: Temel Patoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İkbal ÇAVDAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ömer Fahrettin GÖZE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin, patolojiye ilişkin temel kavramları öğrenmesini ve doku ve hücrelerde meydana gelen patolojik değişikleri değerlendirmesine yönelik bilgi kazanmasını sağlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencinin genel ve sistemlere yönelik patalojik durumları yorumlamasına ilişkin bilgi ve beceriyi içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Patolojiye yönelik temel kavramları tanımlar.
2) Hastalıkların temelini oluşturan elemanter lezyonları bilir.
3) Hastalıkların etyolojilerini, gelişim mekanizmalarını, dokular ve hücrelerde oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Patolojiye giriş okuma-araştırma
2) Canlı Hastalık etkenleri okuma-araştırma
3) İltihap-Nekroz-Trombüs-Enfarktüs okuma-araştırma
4) Tümör Patolojisi okuma-araştırma
5) Hemopoetik sistem okuma-araştırma
6) Solunum sistemi okuma-araştırma
7) Endokrin Sistem okuma-araştırma
8) Gastrointestinel sistem okuma-araştırma
9) Kadın Genital sistem okuma-araştırma
10) Deri Hastalıkları okuma-araştırma
11) Kemik Yumuşak Doku Hastalıkları okuma-araştırma
12) Kardiovasküler sistem okuma-araştırma
13) Üriner ve erkek genital sistem hastalıkları okuma-araştırma
14) Dersin Değerlendirilmesi değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tuzlalı, S., Güllüoğlu, M. (Ed.) (2020). Robbins Temel Patoloji. 10. Baskı. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara. Mills, E.S. (2010). Sternberg's Diagnostic Surgical Pathology. (8. Ed). Goldblum, J., Lamps, L., McKenney, J., Myers, J. (2017). Rosai and Ackerman's Surgical Pathology. (11. Ed). Elsevier.
Diğer Kaynaklar: Tuzlalı, S., Güllüoğlu, M. (Ed.) (2020). Robbins Temel Patoloji. 10. Baskı. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara. Mills, E.S. (2010). Sternberg's Diagnostic Surgical Pathology. (8. Ed). Goldblum, J., Lamps, L., McKenney, J., Myers, J. (2017). Rosai and Ackerman's Surgical Pathology. (11. Ed). Elsevier.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. 5
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır. 5
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir. 5
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. 5
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. 5
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 5
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. 5
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. 5
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. 5
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 8 8 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108