ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | 1415002035 | ||||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Coding Theory | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, cebirin önemli uygulamalarından biri olan Kodlama Teorisini tanıtmak ve böylece matematik ile hata düzelten kodların mühendislik uygulamaları arasındaki bağlantıyı vermektir. |
Dersin İçeriği: | Haberleşme kanalı. Kodlama teorisinde temel problemler. Hata tespiti ve hata düzeltme. Hamming uzaklık. Singleton sınırı ve MDS kodlar. Hamming sınırı ve mükemmel kodlar. Doğrusal (lineer) kodlarda kodlama ve kod çözme (dekodlama). Mevcut kodlardan yeni kod inşası. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Haberleşme kanalı. Simetrik kanal. Blok kodlar. Hamming uzaklık. En yakın komşu dekodlaması (Nearest Neighbour Decoding). | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
2) | Hata tespiti ve hata düzeltme. En küçük Hamming uzaklığı. Kod parametreleri. Kodlama teorisinde temel problemler. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
3) | Silinti (erasure). Singleton sınırı ve MDS kodlar. Hamming sınırı ve mükemmel kodlar. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
4) | En büyük olabilirlik dekodlaması (Maximum Likelihood Decoding) ve olasılık. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
5) | Vektör uzayları. Doğrusal (lineer) kodlar. Hamming ağırlık. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
6) | Lineer kodlarda denklik. Üreteç matris. Bir lineer kod ile kodlama. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
7) | Bir lineer kodun duali. Eşlik kontrol matrisi. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
8) | Ara Sınav | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
9) | Lineer kodlarda dekodlama (kod çözme). Sendrom tablosu ve sendrom dekodlaması. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
10) | Mevcut kodlardan yeni kod inşası. Uzatılmış kod. Delinmiş kod. Kısaltılmış kod. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
11) | Direkt toplam yapısı ile oluşturulan kodlar. Plotkin toplamı yapısı ile oluşturulan kodlar | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
12) | Hamming kodlar. Hamming kodlarda dekodlama. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
13) | Uzatılmış Hamming kod. Uzatılmış Hamming kodlarda dekodlama. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
14) | Golay kodlar. Glay kodlarda dekodlama. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
15) | Lineer olmayan kodlar. Hadamard kodlar. Nordstrom–Robinson kodlar. Preparata kodlar. Kerdock Kodlar. | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
16) | Final | San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: https://sites.google.com/view/discretemathematicsresources/home A free resource material: Advanced Topics 6. Coding Theory, Cristina Fernandez-Cordoba and Merce Villanueva, 2021. Diğer kaynak kitap: San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | Textbook: https://sites.google.com/view/discretemathematicsresources/home A free resource material: Advanced Topics 6. Coding Theory, Cristina Fernandez-Cordoba and Merce Villanueva, 2021. Diğer kaynak kitap: San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | ||||||||||
2) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||||||
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||||||
5) Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | ||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||||||
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |
2) | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
4) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
5) | Karmaşık Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
11) | Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 131 |