BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 1415002033 | ||||||||||
Ders İsmi: | High Performance Computing | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İşletim Sistemlerinin yüksek performanslarını kullanarak mükemmel sonuca ulaşma |
Dersin İçeriği: | Yüksek Başarımlı Hesaplama dersinde; süperbilgisayarlar, bilgisayar kümeleri ve paralel koşturulan işlemciler üzerinde yoğun işlemci yükü ve hesaplama zamanı gerektiren işleri hızlı bir şekilde sonuçlandırmak için kullanılan etkin programlama modelleri tanıtılacak ve OpenMPI ve MPI ile çeşitli paralel programlama uygulamaları geliştirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşlemci Tipi: Intel Xeon 5500 Processors | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
2) | Hesaplama düğümü sayısı | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
3) | Hesaplama çekirdeği sayısı | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
4) | Bellek mimarisi | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
5) | Düğüm bellek miktarı | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
6) | Toplam bellek | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
7) | Ağ bağlantısı: Infiniband | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
8) | CentOS | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
9) | SFTC DEFORM v10.2 | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
10) | Ls-Dyna R9.7.1 & Parallel Extensions | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
11) | MSC Marc 2013 & Parallel Extensions | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
12) | Simufact 2012.0.1 & Parallel Extensions | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
13) | ESI Sysweld | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
14) | Transvalor Forge 2011 & Paralell Extensions | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
15) | DSS Abaqus & Parallel Extensions | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
Diğer Kaynaklar: | “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 3 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 |