BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1415002033
Ders İsmi: High Performance Computing
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletim Sistemlerinin yüksek performanslarını kullanarak mükemmel sonuca ulaşma
Dersin İçeriği: Yüksek Başarımlı Hesaplama dersinde; süperbilgisayarlar, bilgisayar kümeleri ve paralel koşturulan işlemciler üzerinde yoğun işlemci yükü ve hesaplama zamanı gerektiren işleri hızlı bir şekilde sonuçlandırmak için kullanılan etkin programlama modelleri tanıtılacak ve OpenMPI ve MPI ile çeşitli paralel programlama uygulamaları geliştirilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler yüksek başarımlı programlama yapabileceklerdir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşlemci Tipi: Intel Xeon 5500 Processors “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
2) Hesaplama düğümü sayısı “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
3) Hesaplama çekirdeği sayısı “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
4) Bellek mimarisi “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
5) Düğüm bellek miktarı “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
6) Toplam bellek “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
7) Ağ bağlantısı: Infiniband “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
8) CentOS “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
9) SFTC DEFORM v10.2 “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
10) Ls-Dyna R9.7.1 & Parallel Extensions “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
11) MSC Marc 2013 & Parallel Extensions “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
12) Simufact 2012.0.1 & Parallel Extensions “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
13) ESI Sysweld “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
14) Transvalor Forge 2011 & Paralell Extensions “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
15) DSS Abaqus & Parallel Extensions “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.
Diğer Kaynaklar: “Introduction to Parallel Computing”, 2nd ed., A.Grama & G.Karypis, Pearson, 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 32 3 96
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 143