İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | 1314002029 | ||||||||||
Ders İsmi: | Global Marketing | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Küresel pazarlama stratejilerindeki bu kapsamlı ders, öğrencilere günümüzün küresel iş ortamında başarılı olmak için gereken bilgi ve becerileri sağlamak için uluslararası pazarlama alanını araştırıyor. Kurs boyunca öğrenciler, küresel pazarlama uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmak için gerçek dünyadaki vaka çalışmaları, pratik alıştırmalar ve sektör içgörüleriyle meşgul olacaklar. Bu dersi tamamlayan öğrenciler karmaşık küresel pazarlama ortamını anlayabilecek ve küresel işletmeler için etkili pazarlama stratejileri geliştirebileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, küresel pazarlamada başarı için kritik olan temel konuların ve stratejilerin yapılandırılmış bir incelemesini sağlar. Küresel pazarlamaya ilişkin temel bir anlayış oluşturmak ve temel kavram ve ilkeleri tanıtmakla başlayan beş ayrı bölüme ayrılmıştır. Kurs ilerledikçe küresel pazarlama ortamını, küresel pazarlama yöntemlerini ve küresel pazarlama karmasını daha derinlemesine inceleyeceğiz. Yolculuğumuzu 21. yüzyılda modern strateji ve liderliği inceleyerek tamamlıyoruz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel Pazarlamaya Giriş | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
2) | Global Pazar Çevresi | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
3) | Global Pazar Çevresi | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
4) | Global Pazarlara Yaklaşmak | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
5) | Global Pazarlara Yaklaşmak | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
6) | Global Pazarlara Yaklaşmak | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
7) | Vize Sınavı | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
8) | Global Pazar Karması | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
9) | Global Pazar Karması | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
10) | Global Pazar Karması | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
11) | Global Pazar Karması | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
12) | Yirmi Birinci Yüzyılda Strateji ve Liderlik | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
13) | Grup Proje Sunumları | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
14) | Final Sınavı | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
Ders Notları / Kitaplar: | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
Diğer Kaynaklar: | Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |