İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314002029
Ders İsmi: Global Marketing
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Küresel pazarlama stratejilerindeki bu kapsamlı ders, öğrencilere günümüzün küresel iş ortamında başarılı olmak için gereken bilgi ve becerileri sağlamak için uluslararası pazarlama alanını araştırıyor. Kurs boyunca öğrenciler, küresel pazarlama uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmak için gerçek dünyadaki vaka çalışmaları, pratik alıştırmalar ve sektör içgörüleriyle meşgul olacaklar. Bu dersi tamamlayan öğrenciler karmaşık küresel pazarlama ortamını anlayabilecek ve küresel işletmeler için etkili pazarlama stratejileri geliştirebileceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, küresel pazarlamada başarı için kritik olan temel konuların ve stratejilerin yapılandırılmış bir incelemesini sağlar. Küresel pazarlamaya ilişkin temel bir anlayış oluşturmak ve temel kavram ve ilkeleri tanıtmakla başlayan beş ayrı bölüme ayrılmıştır. Kurs ilerledikçe küresel pazarlama ortamını, küresel pazarlama yöntemlerini ve küresel pazarlama karmasını daha derinlemesine inceleyeceğiz. Yolculuğumuzu 21. yüzyılda modern strateji ve liderliği inceleyerek tamamlıyoruz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel küresel pazarlama araçları, kavramları ve terminolojisinde yeterlilik sahibi olur.
2) Küresel pazarlama ortamına aşina olmak ve karmaşık küresel pazarlama ortamını analiz edebilir
3) Küresel ölçekte ürün ve marka geliştirme, fiyatlandırma stratejisi, dağıtım kanalı seçimi ve pazarlama iletişimi stratejisi ile ilgili stratejik düşünme ve önemli kararlar verme yeteneğini gösterebilir
4) Vaka çalışmaları, pratik alıştırmalar ve sektör içgörüleri yoluyla teorik bilgiyi gerçek dünya senaryolarına uygulayabilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel Pazarlamaya Giriş Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
2) Global Pazar Çevresi Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
3) Global Pazar Çevresi Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
4) Global Pazarlara Yaklaşmak Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
5) Global Pazarlara Yaklaşmak Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
6) Global Pazarlara Yaklaşmak Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
7) Vize Sınavı Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
8) Global Pazar Karması Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
9) Global Pazar Karması Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
10) Global Pazar Karması Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
11) Global Pazar Karması Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
12) Yirmi Birinci Yüzyılda Strateji ve Liderlik Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
13) Grup Proje Sunumları Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
14) Final Sınavı Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University
Diğer Kaynaklar: Global Marketing, 10th edition, Published by Pearson (February 1, 2019) © 2020. Mark C. Green Simpson CollegeWarren J. Keegan Pace University

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180