İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314321008
Ders İsmi: Production Management
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Ramazan YAMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenci, üretime odaklanan her türlü organizasyondaki operasyonların stratejik rolünü anlayabilecek, üretim sistemlerinin elemanlarını inceleyebilecek ve çeşitli üretim segmentlerindeki uygulamaları tartışabilecektir. Bu ders öğrencinin müşteri ihtiyaçları ile üretim tasarımı arasındaki bağlantıların önemini anlamasını sağlayacaktır. Buna ek olarak öğrenci, üretim operasyonlarını tasarlamak ve geliştirmek için gerekli analitik becerileri geliştirebilecek, ayrıca envanter kavramlarını, Tam Zamanında ve tedarik zinciri yönetimini anlayabilecektir.
Dersin İçeriği: Üretim yönetimine giriş, rekabet gücü, strateji ve verimlilik kavramları, ürün tasarımı, ürünler için stratejik kapasite planlaması, süreç tasarımı, seçim ve tesis yerleşimi, hat dengeleme, lokasyon planlama ve analiz, kalite ve kalite kontrol yönetimi, stok yönetimi ve kontrolü, tedarik zinciri yönetimi, JIT ve yalın operasyonlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ana odağı üretim olan her türlü organizasyondaki operasyonların stratejik rolünü anlar
2) Üretim operasyonlarını tasarlamak ve geliştirmek, ayrıca envanter kavramlarını, Tam Zamanında ve tedarik zinciri yönetimini anlamak için gerekli analitik becerileri geliştirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Üretim sistemlerinin unsurlarını inceler ve çeşitli üretim segmentlerindeki uygulamaları tartışır
Öğrenme Yetkinliği
1) Müşteri ihtiyaçları ile üretim tasarımı arasındaki bağlantıların önemine dair bir anlayış geliştirir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Üretim yönetimine giriş: Üretim yönetimini neden incelemeliyiz? Ch. 1
2) Verimlilik, Rekabet Gücü ve Stratejiklik Karar süreci Ch. 2
3) Ürün tasarımı Ch. 4
4) Stratejik Kapasite Planlama, Darboğazlar Ch. 5
5) Proses Seçimi ve Tesis Yerleşimi, Hat Dengeleme Ch. 6
6) Hat Dengeleme (devamı) Ch. 6
7) Çalışma Sistemlerinin Tasarımı Ch. 7
8) Ara sınav 1
9) Tatil haftası
10) Location Planning and Analysis Ch. 8
11) Location Planning and Analysis (cont’d) Ch. 8
12) Management of Quality Ch. 9
13) The Evolution of Quality Management Ch. 9 (cont’d)
14) Quality Control Ch. 10
15) Supply Chain Management Ch. 11
16) Inventory Management Ch. 12
17) Just-in-Time Systems & Lean Operations Course Evaluation Review Session for Final Exam Ch. 15
18) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William J. Stevenson, Operations Management, International Edition, McGraw-Hill.
Diğer Kaynaklar: William J. Stevenson, Operations Management, International Edition, McGraw-Hill.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

2

3

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 4
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 4
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 2
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 5
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 5
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 5
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 4
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 4
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 5
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 4
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 5
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 5
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180