İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314311007 | ||||||||
Ders İsmi: | Consumer Behaviour | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Fakhri BAGHİROV |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere tüketici tercihleri ve satın alma kararları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayarak tüketici davranışının derinlemesine araştırılmasını sağlar. Tüketici davranışını anlamak, etkili pazarlama stratejileri geliştirmek, genel iş kararlarını yönetmek ve daha müşteri odaklı operasyonlar yoluyla rekabetçi bir pazarda başarılı olmak için kritik öneme sahiptir. Öğrenciler tüketici davranışının farklı yönlerini inceleyerek tüketici tercihlerinin ardındaki itici güçler hakkında değerli bilgiler edinecekler. |
Dersin İçeriği: | Bu derste tartıştığımız konular temel olarak dört bölümden oluşuyor ve tüketici davranışı ve araştırma metodolojisine ilişkin temel bir anlayış oluşturmaya yardımcı olacak bir girişle başlıyor. İkinci bölüm ise karar öncesi süreci konu alıyor; bu bölüm, karara varan dikkat, algı ve tutum değişikliklerini anlamanıza yardımcı olacak. Üçüncü bölüm ise tüketicinin tercihini ve karar verme aşamalarını anlamaya yardımcı olan tüketici karar verme sürecidir. Son olarak tüketicilerin kişilik, motivasyon ve duygulanım bakımından nasıl farklılık gösterdiği hakkında daha fazla bilgi edineceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Tüketici Davranışı - Algılama | |
3) | Tüketici Davranışı= Öğrenme | |
4) | Tüketici Davranışı- Motivasyon | |
5) | Tüketici Davranışı- Tutum | |
6) | Tüketici Davranışı - Karar Verme | |
7) | Tüketici Davranışı - Karar Verme 2 | |
8) | Ara Sinav | |
9) | Tüketici Davranışı - Benlik | |
10) | Tüketici Davranışı- Yaşam Tarzı | |
11) | Tüketici Davranışı - Kişilik | |
12) | Tüketici Davranışı- Kültür | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Consumer Behavior: Buying, Having, Being, 14th edition Published by Pearson (May 8, 2023) © 2024 Michael R. Solomon Saint Joseph's UniversityCristel Antonia Russell Pepperdine University (Previous Editions can be used) |
Diğer Kaynaklar: | Consumer Behavior: Buying, Having, Being, 14th edition Published by Pearson (May 8, 2023) © 2024 Michael R. Solomon Saint Joseph's UniversityCristel Antonia Russell Pepperdine University (Previous Editions can be used) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 4 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 5 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 2 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 5 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 3 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 4 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 5 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 5 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 5 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 5 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 4 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |