İŞLETME (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1314311007
Ders İsmi: Consumer Behaviour
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Özlem Arzu AZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Fakhri BAGHİROV
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere tüketici tercihleri ve satın alma kararları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayarak tüketici davranışının derinlemesine araştırılmasını sağlar. Tüketici davranışını anlamak, etkili pazarlama stratejileri geliştirmek, genel iş kararlarını yönetmek ve daha müşteri odaklı operasyonlar yoluyla rekabetçi bir pazarda başarılı olmak için kritik öneme sahiptir. Öğrenciler tüketici davranışının farklı yönlerini inceleyerek tüketici tercihlerinin ardındaki itici güçler hakkında değerli bilgiler edinecekler.
Dersin İçeriği: Bu derste tartıştığımız konular temel olarak dört bölümden oluşuyor ve tüketici davranışı ve araştırma metodolojisine ilişkin temel bir anlayış oluşturmaya yardımcı olacak bir girişle başlıyor. İkinci bölüm ise karar öncesi süreci konu alıyor; bu bölüm, karara varan dikkat, algı ve tutum değişikliklerini anlamanıza yardımcı olacak. Üçüncü bölüm ise tüketicinin tercihini ve karar verme aşamalarını anlamaya yardımcı olan tüketici karar verme sürecidir. Son olarak tüketicilerin kişilik, motivasyon ve duygulanım bakımından nasıl farklılık gösterdiği hakkında daha fazla bilgi edineceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel tüketici davranışı temellerinin kazanılması
2) Tüketici davranışını etkileyen farklı faktörleri anlamak.
3) Tüketici davranışını araştıran stratejiler veya çalışmalar hakkında fikir edinmek.
4) Tüketicilerin karar öncesi ve karar verme sürecini kavramak.
5) Tüketici farklılıklarına farklı bakış açılarından içgörü kazandırmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Tüketici Davranışı - Algılama
3) Tüketici Davranışı= Öğrenme
4) Tüketici Davranışı- Motivasyon
5) Tüketici Davranışı- Tutum
6) Tüketici Davranışı - Karar Verme
7) Tüketici Davranışı - Karar Verme 2
8) Ara Sinav
9) Tüketici Davranışı - Benlik
10) Tüketici Davranışı- Yaşam Tarzı
11) Tüketici Davranışı - Kişilik
12) Tüketici Davranışı- Kültür
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Consumer Behavior: Buying, Having, Being, 14th edition Published by Pearson (May 8, 2023) © 2024 Michael R. Solomon Saint Joseph's UniversityCristel Antonia Russell Pepperdine University (Previous Editions can be used)
Diğer Kaynaklar: Consumer Behavior: Buying, Having, Being, 14th edition Published by Pearson (May 8, 2023) © 2024 Michael R. Solomon Saint Joseph's UniversityCristel Antonia Russell Pepperdine University (Previous Editions can be used)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur.
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar.
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar.
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır.
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir.
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler.
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır.
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder.
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar.
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar.
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. 4
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. 5
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. 2
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. 5
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. 4
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. 3
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. 4
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. 4
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. 5
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. 5
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. 5
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. 5
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180