İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314211011 | ||||||||
Ders İsmi: | Managerial Accounting | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Gülay Selvi HANİŞOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yönetim Muhasebesi dersinin temel amacı, öğrencilere temel finansal ve yönetim muhasebesi ilke ve kavramlarını tanıtmak ve ayrıca finansal tabloların nasıl hazırlandığına ilişkin temel anlayışları kazandırmaktır. Bu ders öğrencilere finansal ve yönetim muhasebesi ile ilgili temel bilgileri sağlar. Yönetimin daha etkili planlama ve kontrol kararları almasına yardımcı olmak için niceliksel ve niceliksel olmayan bilgileri toplama, analiz etme ve iletme yeteneğinin geliştirilmesine yardımcı olur. |
Dersin İçeriği: | Eğitmen sınıf tartışmaları, ödevler, grup projeleri, vaka çalışmaları, konu anlatımı, ders kitabından soru ve alıştırmalar, Power Point sunumları, öğrenci deneyimleri/yanıtları, MS Excel uygulamaları ve uygulamaları gibi yöntemlerden yararlanabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin ve müfredatın tanıtımı – Muhasebe ve iş ortamı Muhasebe Kavramları ve Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri | - |
2) | Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi | - |
3) | Sürecin Ayarlanması/Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması | - |
4) | Mal Operasyonları ve Mal Envanteri | - |
5) | Nakit Akış Tablosu | - |
6) | Finansal durum analizi | - |
7) | Ara Sınava Hazırlık, İnceleme | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Yönetim Muhasebesine Giriş (bölüm 16) | - |
10) | Job Order and Process Costing (Chapter 17) | - |
11) | Faaliyet Tabanlı Maliyetleme ve Diğer Maliyet Yönetimi Araçları (bölüm 18) | - |
12) | Maliyet-Hacim-Kar Analizi (bölüm 19) | - |
13) | Kısa Vadeli İş Kararları – Sermaye Yatırımı Kararları | - |
14) | Performans Değerlendirme ve Denge Puan Kartı | - |
15) | İnceleme, Final Sınavına Hazırlık | -- |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Miller-Nobles, Mattison & Matsumura "Horngren's Financial & Managerial Accounting", seventh edition, global edition, Peason, 2022. Charles T. Horngren, Walter T. Harrison, Jr., Walter T. Harrison Jr., M. Suzanne Oliver - Accounting, 9th edition -Prentice Hall (2012) |
Diğer Kaynaklar: | İrem Nuhoğlu, Principles of Accounting, Boğaziçi University, 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 3 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 3 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 3 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 4 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 4 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 2 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 5 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 4 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |