İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314121014 | ||||||||
Ders İsmi: | Statistics for Business | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Muhammet CANDAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamladıktan sonra, öğrenciler: 1. Verileri, tablo ve grafik formatlarında sunar. 2. Temel istatistik hesaplamaları yapar: ortalama, medyan, mod, varyans, standart sapma, korelasyon katsayıları, ki-kare, t-testi, F-testi vb. 3. Verilerin istatistiksel analizi de dahil olmak üzere sosyal bilim dergilerindeki makaleleri okur ve anlar. 4. Belirli bir deney için hangi istatistiksel testin uygun olduğuna karar verir. 5. Olasılığı anlar ve sonuçların örneklem hatasından mı yoksa bağımsız değişkenden mi kaynaklandığına karar vermek için kullanır. 6. SPSS'i Windows arayüzü içerisinde etkin bir şekilde kullanır. |
Dersin İçeriği: | Temel istatiksel kavram ve yöntemler özel örnek ve uygulamalarla öğrenciye kavratılmaya çalışılır.Öğrencilere temel istatistik sorunları kendi başına çözebilme, yorumlayabilme ve kendi alanındaki literatürdeki istatiksel uygulamaları kavrayıp eleştirel olarak yorumlayabilme becerisi kazandırılmaya çalışılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistiğin tarihçesi ve istatistiğe giriş | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
2) | İstatistikte temel kavramlar | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
3) | Tanımlayıcı istatistik, yer ölçüleri | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
4) | Değişkenlik ölçüleri | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
5) | Permütasyon, Kombinasyon, Olasılığa giriş | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
6) | Kesikli olasılık değişkenleri | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
7) | Sürekli olasılık değişkenleri, normal dağılım | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
8) | Ara sınav | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
9) | Hipotez testleri | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
10) | Örnekleme ve tahminleyici | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
11) | Hipotez testleri, z testi ve uygulamaları | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
12) | khi kare testi ve uygulamaları | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
13) | Anova testi ve uygulamaları | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
14) | Regresyon analizi ve uygulamaları | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
15) | Genel Tekrar ve Örnek soru çözümleri | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
16) | Final sınavı | John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Olasılık teorisine giriş, Alifettah Shahbazov,2005. 2.İstatistik ve Olasılık, Fikri Akdeniz, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | 3.John E. Freund'dan Matematiksel İstatistik.Inwin Miller, Marylees Miller; Çev.Ümit Şenesen, 2007. 4.Uygulamalı Çok değişkenli istatistiksel yöntemler, Reha Alpar, 2013. 5.İstatistiksel Analiz, Dilek Aktaş, 2013. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 5 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 4 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 5 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 3 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 3 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 5 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 4 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 5 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 5 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 4 |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |