İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314221014 | ||||||||
Ders İsmi: | Management and Organization | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere yönetimin temel fonksiyonlarını, yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini ve işletme yönetimiyle ilgili temel kavramlar olan iletişim, liderlik, karar alma ve motivasyon gibi kavramları öğreterek; ileride bu alanda uzmanlaşmak isteyen işletme yönetimi öğrencilerine gerekli bilgi altyapısını kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, organizasyon teorisindeki büyük bakış açılarını, organizasyonları ve yönetim üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Yönetim ve Organizasyondersi, organizasyon teorisi ve pratik uygulamalardaki tüm önemli çalışmaları organizasyonlara tanıtma ve tartışma fırsatı sağlayacaktır. Ders; yönetim, kuruluşlar veorganizasyon yapılarıyla ilgili temel bilgileri belirler. Ayrıca kuruluşların nasıl işlediğini, geliştirdiğini ve iç çevrenin yanı sıra dış çevrenin ihtiyaçlarını da yansıtacakşekilde kendilerini nasıl değiştirdiğini araştırır. Ders, farklı organizasyonel alternatifleri ve koordinasyon mekanizmalarını açıklar, insan kaynaklarının küresel ölçekteki düşünsel sonuçlarını ele almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı ve Tanışma | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
2) | Yönetim ve Organizasyonun Temelleri | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
3) | Karar Verme | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
4) | Dış Çevre ve Örgüt Kültürü | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
5) | Küresel Ortamda Yönetim | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
6) | Sosyal Sorumluluk ve Etik | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
7) | Değişim ve Yenilik Yönetimi | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
8) | Vize | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
9) | Planlamanın Temelleri | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
10) | Stratejik Yönetim | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
11) | Örgüt Tasarımı | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
12) | İnsan Kaynakları Yönetimi | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
13) | Çalışanların Motivasyonu | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
14) | Etkin Liderlik | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
15) | Denetim ve Kontrol | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
16) | Final sınavı | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
Ders Notları / Kitaplar: | Management, 15th edition, Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter, Pearson Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | Daft, R. L. (2013). Management. Cengage Learning. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 5 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 5 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 5 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 5 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 5 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 5 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 5 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 5 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 5 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 5 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |