İŞLETME (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1314111007 | ||||||||
Ders İsmi: | Introduction to Business Administration | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Orhan SEZGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir işletmenin değişmekte olan çağdaş iş çevresi ile etkileşim içinde nasıl çalışabileceğini sıralanan konular çerçevesinde öğrencilere tanıtmaktır: İşletme ve yönetimde temel konular ve işlevler – temel liderlik ve yönetim becerileri, vizyon ve etik standartlar, stratejik yönetimde temel süreçler, yönetim fonksiyonlarında temel kural ve ilkeler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrenciye iş dünyası ve iş dünyasının toplumumuzun refahı ile ilişkisi hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak için tasarlanmıştır. Ders, iş ortamındaki günlük hayatı etkileyen konuları keşfedecektir. Konular arasında motivasyon, iletişim, örgüt kültürü, YBS (MIS), örgütsel davranış, etik ve sosyal sorumluluk, muhasebe, finans, pazarlama, uluslararası işletme, girişimcilik ve liderlik bulunmaktadır. Ayrıca, bu ders, işin nasıl kurulacağını, büyütüleceğini ve yönetileceğini; liderlik ve yönetsel özellikler ve stratejik planlama süreci gibi temel konuları ve işlevleri içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel İş Ortamı | Global Business |
2) | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluğu Anlamak | Ethics |
3) | İşletmenin Küresel Bağlamını Anlamak | Globality |
4) | İşletmeyi Yönetmek | Managing |
5) | Girişimcilik, Yeni Girişimler ve İşletme Sahipliği | Entrepreneurship |
6) | İşi Organize Etmek | Organization |
7) | Operasyon Yönetimi ve Kalite | Operations |
8) | Ara Sınav | -- |
9) | Çalışan Davranışı ve Motivasyonu | Motivation |
10) | Liderlik ve Karar Verme | Leadership |
11) | Pazarlama Süreçleri ve Tüketici Davranışları | Marketing |
12) | Muhasebecilerin ve Muhasebe Bilgilerinin Rolü | Accounting |
13) | İşletme Finansmanını Yönetme | Finance |
14) | İnceleme ve Kitap Sunumları | Chosen Book |
15) | İnceleme ve Kitap Değerlendirmeleri | -- |
16) | Final sınavı | -- |
Ders Notları / Kitaplar: | Business Essentials, Global Edition, 11th Edition, Ronald J. Ebert, University of Missouri-Columbia Ricky W. Griffin, Texas A & M University, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Additional material/experiential exercises will be used from various sources and books on business administration throughout the semester at thediscretion of the course lecturer. It is the student’s responsibility to take notes during the courses. Students are encouraged to read business periodicals and publications regularly. Recommended readings include; • Business Week, • The Economist, • Fortune, • Harvard Business Review. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | |||||||||||||
2) Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | |||||||||||||
3) İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | |||||||||||||
4) Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | |||||||||||||
5) Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||
6) Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | |||||||||||||
8) İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | |||||||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | |||||||||||||
12) Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | |||||||||||||
13) Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
14) Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorik bilgiler ve güncel gelişmelere hakim olur. | 4 |
2) | Küresel iş ortamındaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri anlar. | 5 |
3) | İş Hayatıyla ilgili etik, hukuki ve güvenlik konularını kavrar. | 5 |
4) | Etkin veri toplama ve analiz yöntemleri ile araştırmalardan doğru çıkarımlara ulaşarak sonuçlarını paylaşır. | 4 |
5) | Kurumsal çevredeki değişikliklere bağlı olarak iş süreçlerinde oluşabilecek sorunlara yaratıcı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik faaliyetleri planlar ve etkin liderlik sergiler. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır. | 5 |
8) | İşletme alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
9) | Yaşam boyu öğrenme kavramına bağlı kalarak kişisel ve kurumsal gelişimi destekler. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşır. | 5 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder. | 5 |
12) | Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini yenilikçi bir bakış açısıyla kavrar. | 5 |
13) | Farklı kültür ve gruplara ait kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı şekilde etkili iletişim kurar. | 4 |
14) | Kültürel hakların evrenselliğini destekleyen, sosyal adalet bilincine sahip; çevreye, kurumuna, tarihe ve kültürel mirasa saygılı bir işletmeci olur. | 5 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 | 50 |
Final | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 240 |