PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 1311002055 | ||||||||
Ders İsmi: | Grup Süreci ve Ekip Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Fatma GÖRAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere grup süreçleri ve ekip geliştirme konularında derinlemesine bilgi sunmak ve grup içi dinamikleri, liderlik, iletişim ve çatışma çözümü gibi temel becerileri öğretmektir. Ayrıca, öğrencilerin gruplar içinde etkili bir şekilde çalışabilme ve ekip bazında projeler geliştirme kapasitelerini artırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | 1. Grup Süreçlerine Giriş: Temel Kavramlar ve Teoriler 2. Ekip Geliştirme Evreleri 3. Liderlik ve Grup Dinamikleri 4. İletişim Becerileri içinde Gruplar 5. Gruplarda Karar Alma Süreçleri 6. Çatışma ve Çatışma Çözümü Gruplarda 7. Motivasyon ve Ekip Performansı 8. Çeşitlilik ve Kültürlerarası Ekip Çalışması 9. Ekip Bazında Proje Yönetimi 10. Sanal Ekipler ve Uzaktan Çalışma 11. Ekip Değerlendirmesi ve Geri Bildirim 12. Vaka Çalışmaları ve Uygulamalı Projeler 13. Etkin Ekip Toplantıları Yönetimi 14. Öğrenci Ekip Projeleri Geliştirme 15. Ekip Projelerinin Sunumu ve Değerlendirilmesi 16. Dersin Kapanışı ve Genel Değerlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Grup Süreçlerine ve Ekip Geliştirmeye Giriş | Makaleler |
2) | Ekip Geliştirme Evreleri ve Dinamikleri | Makaleler |
3) | Liderlik Rollerinin Gruplar Üzerindeki Etkisi | Makaleler |
4) | Grup İletişimi ve Etkileşim Becerileri | Makaleler |
5) | karar Alma Mekanizmaları ve Stratejileri | Makaleler |
6) | Gruplarda Çatışma Çözümü Yöntemleri | Makaleler |
7) | Quiz | Makaleler |
8) | Ara sınav | Makaleler |
9) | Motivasyon ve Ekip Çalışması | Makaleler |
10) | Sanal Ekip Oluşturma ve Yönetimi | Makaleler |
11) | Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim | Makaleler |
12) | Uygulamalı Vaka Çalışmaları ve Projeler | Makaleler |
13) | Ekip Toplantıları ve Etkili Yönetimi | Makaleler |
14) | Öğrenci Projeleri Üzerinde Çalışma | Makaleler |
15) | Projelerin Sunumu ve Değerlendirilmesi | Makaleler |
16) | Final | Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi Sunumları |
Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 146 |