HEMŞİRELİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003091
Ders İsmi: Karakalem Çizim Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Filiz DOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Karakalem çizim tekniklerini öğretir.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çizim malzemelerini tanır.
2) Tasarım öğelerini öğrenir.
3) Tasarım öğelerini öğrenir.
4) Tasarım ilkelerini öğrenir.
5) Tasarım ilkelerini öğrenir.
6) Tasarım öğeleri ve ilkeleri hakkında uygulamalı örnekler üzerinden bilgi edinir.
7) Tasarımda kompozisyon kavramını öğrenir
8) Tasarımda Kompozisyon Türleri uygulamalı örnekler üzerinden bilgi edinir.
9) Ölçü kavramını obje üzerinden öğrenir.
10) Ölçü kavramını insan anatomisi üzerinden öğrenir.
11) Karakalemde portre çizimini ışık/gölge uygulamaları üzerinden öğrenir.
12) Karakalemde porte hakkında uygulamalı örnekler üzerinden bilgi edinir.
13) Karakalemde portre çizim detayları göz, kaş, kirpik, saç, burun, kulak vs. çizimlerini öğrenir.
14) Karakalemde figür çalışmaları ve hayvan anatomisini uygulamalı örnekler üzerinden öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çizim Malzemelerini tanır.
2) Tasarım Öğelerini Öğrenir.
3) Tasarım öğelerini öğrenir.
4) Tasarım İlkelerini öğrenir.
5) Tasarım İlkelerini öğrenir.
6) Tasarım öğeleri ve ilkeleri hakkında uygulamalı örnekler üzerinden bilgi edinir.
7) Tasarımda kompozisyon kavramını öğrenir.
8) Tasarımda Kompozisyon Türleri uygulamalı örnekler üzerinden bilgi edinir.
9) Ölçü kavramını obje üzerinden öğrenir.
10) Ölçü kavramını insan anatomisi üzerinden öğrenir.
11) Karakalemde portre çizimini ışık/gölge uygulamaları üzerinden öğrenir.
12) Karakalemde porte hakkında uygulamalı örnekler üzerinden bilgi edinir
13) Karakalemde portre çizim detayları göz, kaş, kirpik, saç, burun, kulak vs. çizimlerini öğrenir.
14) Karakalemde figür çalışmaları ve hayvan anatomisini uygulamalı örnekler üzerinden öğrenir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır, kullanır ve Hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk alır.
3) Birey,aile ve toplumun sağlığını koruma,geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını gerçekleştirebilir.
4) Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5) Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
6) Hemşirelik uygulamalarında teknolojiyi ve yenilikçi yaklaşımları kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
8) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
9) Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
10) Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır.
11) Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 2 0
Ödevler 4 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 3