Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ses üretim organları |
Ders slaytları |
2) |
Sesin anatomisi |
Ders slayt |
3) |
Sesin anatomisi |
Ders slayt |
4) |
Sesin çalışma prensibi ve bozulma |
ders slaytı |
5) |
Ses için “SU” ilişkisi |
ders slaytı |
6) |
Ses ve Sigara-Alkol İlişkisi |
ders slaytı |
7) |
Ses ve Sigara-Alkol İlişkisi |
ders slaytı |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ses ve günlük yaşam davranışları |
ders slaytı |
10) |
Ses ve günlük yaşam davranışları |
ders slaytı |
11) |
Ses ve tüketilen gıdaların ilişkisi |
ders slaytı |
12) |
Ses ve tüketilen gıdaların ilişkisi |
ders slaytı |
13) |
Sesin bozukluğunun anlaşılması için kriterler |
ders slaytı |
14) |
Sesin bozukluğunun anlaşılması için kriterler |
ders slaytı |
15) |
Vokal kordların çalışması ve Olgu sunumları |
ders slaytı |
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Hazlett, D. E., Duffy, O. M., & Moorhead, S. A. (2011). Review of the impact of voice training on the vocal quality of professional voice users: implications for vocal health and recommendations for further research. Journal of voice, 25(2), 181-191.
Fagherazzi, G., Fischer, A., Ismael, M., & Despotovic, V. (2021). Voice for health: the use of vocal biomarkers from research to clinical practice. Digital biomarkers, 5(1), 78-88.
Vilkman, E. (2004). Occupational safety and health aspects of voice and speech professions. Folia phoniatrica et logopaedica, 56(4), 220-253.
|
Diğer Kaynaklar: |
Hazlett, D. E., Duffy, O. M., & Moorhead, S. A. (2011). Review of the impact of voice training on the vocal quality of professional voice users: implications for vocal health and recommendations for further research. Journal of voice, 25(2), 181-191.
Fagherazzi, G., Fischer, A., Ismael, M., & Despotovic, V. (2021). Voice for health: the use of vocal biomarkers from research to clinical practice. Digital biomarkers, 5(1), 78-88.
Vilkman, E. (2004). Occupational safety and health aspects of voice and speech professions. Folia phoniatrica et logopaedica, 56(4), 220-253.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
4) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
5) |
Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
6) |
Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
7) |
Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
8) |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. |
|
9) |
Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. |
|
10) |
Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. |
|
11) |
Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. |
|
12) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
13) |
Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|