Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Haberleşme kanalı. Simetrik kanal. Blok kodlar. Hamming uzaklık. En yakın komşu dekodlaması (Nearest Neighbour Decoding). |
Textbook |
2) |
Hata tespiti ve hata düzeltme. En küçük Hamming uzaklığı. Kod parametreleri. Kodlama teorisinde temel problemler. |
Textbook |
3) |
Silinti (erasure). Singleton sınırı ve MDS kodlar. Hamming sınırı ve mükemmel kodlar. |
Textbook |
4) |
En büyük olabilirlik dekodlaması (Maximum Likelihood Decoding) ve olasılık. |
Textbook |
5) |
Vektör uzayları. Doğrusal (lineer) kodlar. Hamming ağırlık. |
Textbook |
6) |
Lineer kodlarda denklik. Üreteç matris. Bir lineer kod ile kodlama. |
Textbook |
7) |
Bir lineer kodun duali. Eşlik kontrol matrisi. |
Textbook |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Lineer kodlarda dekodlama (kod çözme). Sendrom tablosu ve sendrom dekodlaması. |
Textbook |
10) |
Mevcut kodlardan yeni kod inşası. Uzatılmış kod. Delinmiş kod. Kısaltılmış kod. |
Textbook |
11) |
Direkt toplam yapısı ile oluşturulan kodlar. Plotkin toplamı yapısı ile oluşturulan kodlar |
Textbook |
12) |
Hamming kodlar. Hamming kodlarda dekodlama. |
Textbook |
13) |
Uzatılmış Hamming kod. Uzatılmış Hamming kodlarda dekodlama. |
Textbook |
14) |
Golay kodlar. Glay kodlarda dekodlama. |
Textbook |
15) |
Lineer olmayan kodlar. Hadamard kodlar. Nordstrom–Robinson kodlar. Preparata kodlar. Kerdock Kodlar. |
San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Textbook:
https://sites.google.com/view/discretemathematicsresources/home
A free resource material: Advanced Topics 6. Coding Theory, Cristina Fernandez-Cordoba and Merce Villanueva, 2021.
Diğer kaynak kitap:
San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
Diğer Kaynaklar: |
Textbook:
https://sites.google.com/view/discretemathematicsresources/home
A free resource material: Advanced Topics 6. Coding Theory, Cristina Fernandez-Cordoba and Merce Villanueva, 2021.
Other reference book:
San Ling, Chaoping Xing, Coding Theory-A first course, Cambridge University Press, 2004. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
PÇ 1.1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi |
5 |
2) |
PÇ 1.2) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
4 |
3) |
PÇ 2.1) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama |
4 |
4) |
PÇ 2.2) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama |
4 |
5) |
PÇ 2.3) Karmaşık mühendislik problemlerini formüle etme |
|
6) |
PÇ 2.4) Karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi |
|
7) |
PÇ 2.5) Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi |
|
8) |
PÇ 3.1) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
|
9) |
PÇ 3.2) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi |
|
10) |
PÇ 4.1) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme |
|
11) |
PÇ 4.2) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi |
|
12) |
PÇ 4.3) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
13) |
PÇ 5.1) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney tasarlama |
|
14) |
PÇ 5.2) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi deney yapma, |
|
15) |
PÇ 5.3 ) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi veri toplama |
|
16) |
PÇ 5.4) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi sonuçları analiz etme |
|
17) |
PÇ 5.5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi yorumlama becerisi |
4 |