PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003085 | ||||||||
Ders İsmi: | Uluslararası Politik İktisat | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Özlem Arzu AZER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. Özlem Arzu AZER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | UPI (Uluslararası Politik İktisat) politika ve iktisat bağlantısını diğer disiplinleri de içselleştirerek analiz eder. Disiplinler arası yapıya sahip olan UPI dünyadaki değişim ve sorunların arka planlarını inceler. |
Dersin İçeriği: | Teorik yaklaşımlar (Realizm, Liberalizm ve Tarihsel Materyalizm) incelenir. Konjonktural değişimler paralelinde İktisat ve Politika ilişkisi analiz edilir. Bu çerçevede II. Dünya Savaşı sonrasında oluşturulan yeni dünya düzeni ve kurumlar (GATT, IMF, DB), Bretton-Woods Sistemi'nin Doğuşu ve Çöküşü, Dünya Ticaret Sistemi, Küreselleşme gibi konular ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | UPI Giriş ve Temel Kavramlar. | - |
2) | Teorik Yaklaşımlar I | -- |
3) | Teorik Yaklaşımlar II | -- |
4) | II. Dünya Savaşı Sonrası Küresel Sistem. | --- |
5) | Dünya Ticaret Sistemi ve DTÖ'nün Gelişimi. | -- |
6) | DTÖ Zirveleri ve anti-Küresel Hareketler. | -- |
7) | Uluslararası Finansal Sistem. | -- |
8) | Ara Sınav. | --- |
9) | Neoliberalizm ve Kilit Noktaları. | -- |
10) | Türkiye'de Neoliberalizmin Gelişimi. | -- |
11) | Uluslararası Kurumların Ekonomi Politiği. | -- |
12) | Küresel Ekonomik Krizler. | -- |
13) | Küreselleşmenin Fazları. | -- |
14) | Öğrenci Sunumları. | -- |
15) | Genel Değerlendirme. | -- |
16) | Dönem Sonu Sınavı. | -- |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Ders Notları 2- Belgeseller 3- Bilimsel Tebliğler |
Diğer Kaynaklar: | - Robert Gilpin, The Political Economy of International Relations, Princeton University Press, New Jersey, 1987. - Theodore, H. Cohn; Global Political Economy, Pearson, 2012. - Thomas Oatley, International Political Economy, Longman, 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | ||||||||
2) Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | ||||||||
3) Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | ||||||||
4) Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | ||||||||
5) Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | ||||||||
6) Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | ||||||||
7) Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | ||||||||
8) Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | ||||||||
9) Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji biliminin temel kavramlarını ve alt alanlarını tanır. Çalışma alanında sahip olduğu kuramsal uygulamaya dayalı bilgilerini kullanır. | |
2) | Psikoloji biliminin temel araştırma yöntemlerini bilir, uygular ve elde ettiği verileri yorumlayabilir. | |
3) | Alanda sürdürdüğü çalışmalarda yetkinlik ve yeterliliklerinin farkında olur. | |
4) | Çalıştığı alanda meslek hayatına katkı sağlayacak yerel ve evrensel gelişmeleri sürekli takip ederek mesleki gelişimini sürdürür. | |
5) | Etkili iletişim ve problem çözme becerilerine sahip olarak çalıştığı alana katkı sağlar. | |
6) | Çalışmalarında psikoloji biliminin etik değerlerini gözetir, farklılıklara saygı gösterir. | |
7) | Çalışma alanının toplumsal ve evrensel etkileri ile hukuksal sonuçlarına hâkimdir. | |
8) | Psikoloji biliminin ilişkili olduğu diğer alanlar hakkında bilgi sahibidir. Ortak çalışmalarda bu bilgilerini kullanır. | |
9) | Psikoloji alanına ait İngilizce alanyazını ve temel kaynakları takip eder. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 102 |