Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mühendisliğin tanımı; mühendisliği diğer alanlardan ayıran temel özellikler |
Schinzinger, R. Martin, M. W. (2000), Introduction to Engineering Ethics, Boston:McGraw Hill, İtü Merkez Kütüphane, TA 157 .S35 2000, p.260.
Mike W. Martin ve Roland Sclinzinger, 1989, Ethics in Engineering, McGraww-Hill.
|
2) |
Ahlak ve Etik Teorilerinin Tanımı |
Schinzinger, R. Martin, M. W. (2000), Introduction to Engineering Ethics, Boston:McGraw Hill, İtü Merkez Kütüphane, TA 157 .S35 2000, p.260.
Mike W. Martin ve Roland Sclinzinger, 1989, Ethics in Engineering, McGraww-Hill.
|
3) |
Toplumda ve Kurumlarda Etik, Etik Kurallar |
Schinzinger, R. Martin, M. W. (2000), Introduction to Engineering Ethics, Boston:McGraw Hill, İtü Merkez Kütüphane, TA 157 .S35 2000, p.260.
Mike W. Martin ve Roland Sclinzinger, 1989, Ethics in Engineering, McGraww-Hill.
|
4) |
Ulusal ve Uluslararası Etik ve Kurumsal Hedefler |
Schinzinger, R. Martin, M. W. (2000), Introduction to Engineering Ethics, Boston:McGraw Hill, İtü Merkez Kütüphane, TA 157 .S35 2000, p.260.
Mike W. Martin ve Roland Sclinzinger, 1989, Ethics in Engineering, McGraww-Hill.
|
5) |
Çevresel farkındalık, normların önemi |
Schinzinger, R. Martin, M. W. (2000), Introduction to Engineering Ethics, Boston:McGraw Hill, İtü Merkez Kütüphane, TA 157 .S35 2000, p.260.
Mike W. Martin ve Roland Sclinzinger, 1989, Ethics in Engineering, McGraww-Hill.
|
6) |
MATLAB/Octave programına giriş. |
Stephen J. Chapman, 2020, MATLAB Programming for Engineers, 6th edition, Cengage Learning, Boston.
https://www.mathworks.com/ |
7) |
MATLAB/Octave ile lineer denklem sistemlerinin çözümü |
Stephen J. Chapman, 2020, MATLAB Programming for Engineers, 6th edition, Cengage Learning, Boston.
https://www.mathworks.com/
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
MATLAB/Octave ve temel matris bileşenleri |
Stephen J. Chapman, 2020, MATLAB Programming for Engineers, 6th edition, Cengage Learning, Boston.
https://www.mathworks.com/ |
10) |
MATLAB/Octave ve istatistik |
Stephen J. Chapman, 2020, MATLAB Programming for Engineers, 6th edition, Cengage Learning, Boston.
https://www.mathworks.com/
|
11) |
MATLAB/Octave Sembolik Araç Kutusu kullanımı ve sembolik işlemler |
Stephen J. Chapman, 2020, MATLAB Programming for Engineers, 6th edition, Cengage Learning, Boston.
https://www.mathworks.com/
|
12) |
İleri seviye MATLAB/Octave uygulamaları |
Stephen J. Chapman, 2020, MATLAB Programming for Engineers, 6th edition, Cengage Learning, Boston.
www.mathworks.com |
13) |
Mühendis odaları, mühendislerin hak ve sorumlulukları, standartlar, imza yetkisi |
https://www.tmmob.org.tr/ |
14) |
Konuların gözden geçirilmesi |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (a), fen bilimleri (b) ve endüstri mühendisliği (c) ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi (1) ve bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Hem bireysel hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
4) |
Proje yönetimi, risk yönetimi, yenilikçilik ve değişiklik yönetimi, girişimcilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi |
|
5) |
Sektörler hakkında farkındalık ve iş planı hazırlama becerisi. |
|
6) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve etik ilkelerine uygun davranma. |
|
7) |
Çağın mühendislik alanına giren sorunları ve mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi. |
|
8) |
Güncel mühendislik uygulamaları ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
9) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
10) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern yöntemler kullanarak tasarlama becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
12) |
Mühendislik problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama becerisi. |
|
13) |
Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve görsel yöntemlerle etkin iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi. |
|
14) |
Benzetim (a), üretim sistemleri (b) yöneylem araştırması (c) ve istatistik (d) gibi sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda derinine bilgi. |
|
15) |
Gerçek hayat problemlerini yaratıcı şekilde çözmek için insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren sistemlerin tasarlanması (a) ve iyileştirilmesi (b), amaç ve kriterlerinin tanımlanması (c), analiz edilmesi (d) ve çözüm önerileri geliştirilmesi (e) konularında beceri |
|