BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1400121002
Ders İsmi: Calculus II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
4 0 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Seda KARATEKE
Dersi Veren(ler):


Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Branş derslerinde temel teşkil edecek olan temel matematik işlemlerini, teoremlerini ve tanımlarını iyi bir şekilde öğrenip branş derslerinde uygulamasını yapabilme ve geliştirebilme yeteneğini kazandırmaktır
Dersin İçeriği: Bu ders, Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler, Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık, Kuvvet Serileri, Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları, Düzlem ve Doğru Denklemleri ve Uzaklıklar, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik konularını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel Matematik bilgisi, yöntem ve tekniklerini edinmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mühendislik ile Matematik arasındaki ilişkiyi kavramak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Matematiksel yetilerini geliştirmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diziler ve Dizilerde Yakınsaklık, Sonsuz Seriler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
2) Pozitif seriler için Yakınsaklık Testleri, Mutlak ve Şartlı Yakınsaklık 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
3) Kuvvet Serileri 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
4) Taylor ve Maclaurin Serileri ve Uygulamaları 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
5) Çok Değişkenli Fonksiyonlar 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
6) Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
7) Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Süreklilik 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
8) Ara Sınav
9) Kısmi Türev 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
10) Yüksek Mertebeli Türevler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
11) Zincir Kuralı 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
12) Ekstremum Değerler 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
13) Çift Katlı İntegraller 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
14) Genel Tekrar 1-Calculus Anton-Bivens-Davis¬ - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010 2- Thomas Calculus 2 3- G.B. Thomas Jr., M.D. Weir, J. Hass, F.R. Giordano Pearson Education Inc., 2005. The Fundamentals of Mathematical Analysis 4- Schaum's Outline of Advanced Calculus,Second Edition: Robert C. Wrede, Murray Spiegel
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Calculus Anton-Bivens-Davis - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010
2-GEORGE B. THOMAS, THOMAS CALCULUS 2.
3- Öğretim üyesi ders notları.
Diğer Kaynaklar: 1-Calculus Anton-Bivens-Davis - Calculus: LateTranscendentals 9th Edition, Wiley 2010
2-GEORGE B. THOMAS, THOMAS CALCULUS 2.
3-Lecturer notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.1 Matematik ve fen bilimleri gibi konularda yeterli bilgi birikimi 5
2) 1.2 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği konularında kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
3) 1.3 Matematik ve fen bilimleri gibi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
4) 2.1 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
5) 2.2 Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
6) 3.1 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
7) 3.2 Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
8) 4.1 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
9) 4.2 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
10) 5.1 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi
11) 5.2 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi
12) 5.3 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplama becerisi
13) 5.4 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
14) 6.1 Disiplin içi bireysel çalışma becerisi
15) 6.2 Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
16) 6.3 Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi
17) 7.1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve sunum yapabilme becerisi
18) 7.2 En az bir yabancı dil bilgisi
19) 7.3 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi
20) 7.4 Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi
21) 7.5 Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
22) 8.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliği bilinci
23) 8.2 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
24) 9.1 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci
25) 9.2 Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
26) 10.1 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
27) 10.2 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
28) 10.3 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
29) 11.1 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi
30) 11.2 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
31) 12.1 Ayrık matematik konusunda bilgi sahip olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 171