AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003080
Ders İsmi: Resim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Fatma ÖZBAKIR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanata farkındalık yaratma Sanatın alanları, Yaratıcılığın geliştirilmesi, İş birliği duygusu, Plânlı çalışma alışkanlığı, Gördüğünü algılama ve kâğıda aktarabilme, Çeşitli boyalar ile renklendirme tekniklerini kavrama, Renklerin kullanımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları.
Dersin İçeriği: Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı,
• Nokta ve noktanın yüzey süslemelerinde kullanımı
• Nokta çalışmaları
• Çizim teknikleri ve çizgi çalışmaları
• Oran-orantı kavramı
• Obje etütleri
• Formlara hacim verme yöntemleri ve uygulamaları
• Kompozisyon
• Renk bilgisi ve kullanımı, • Boyama teknikleri üzerine serbest uygulamalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) * Görsel analiz yapar, * Daha iyi Gözlem yapar, * Daha iyi Algılar, * Ayrıntıyı görebilir, *Hayal gücü gelişir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) * Görsel analiz yapar, * Gözlem yapar, * Algılar, * Ayrıntıyı görebilir, *Hayal gücü gelişir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, • Sanat dalları, Görsel sanatlar, Sanat ve sanatçı kavramları, • Temel sanat eğitiminin gerekliliği üzerine öğrencilerin farkındalığını belirleme ve bilgi paylaşımı * Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, Grafit, 9H-9B kalemler, •Boyalar; kuru boya, açık- koyu sulu boya, guaj boya, kuru pastel boya •Resim Defteri, Resim kağıdı (50x35) • Silgi ve hamur silgi, • Kalemtıraş, • Cetvel, • Pergel, • Palet, • Çeşitli fırçalar, Su kabı. * Proje Çantası
2) Işık çalışmaları(açık koyu) ayaklı ışık lambası ve çeşitli objeler
3) Nokta çeşitleri ve kullanımı Nokta çeşitleri ve sanatsal örnekleri
4) Çizgi çeşitleri ve sanatsal kullanımı Çizgi çeşitleri ve sanatsal kullanım örnekleri
5) Biçim, form ,obje, etüd, oran- orantı kavramlarının tanımı ve çalışmaları, Örneklerle açıklamalar Biçim ,obje, etüd, oran- orantı çalışmalarının örnekleri
6) kompozisyon - objelerle çeşitli kompozisyonlar hazırlamak ve çizmek çeşitli objeler
7) çizilen resimlere ton ve hacim verme ton ve volüm çalışmasına örnek resimler
8) Kare, silindir, üçgen prizma, daire gibi formlar üzerinde ton çalışmaları Tonlama ile hacim verme uygulamaları Çizgiler ile hacim verme uygulamaları Kare, silindir, üçgen prizma, daire gibi formlar üzerine yapılan ton çalışma örnekleri
9) Resimde Doku çeşitleri Çeşitli resim dokusu örnekleri
10) Resimde Doku uygulamaları Doğal dokular Yapay dokular Organik dokular Doğal dokulara, Yapay dokulara, Organik dokulara örnekler
11) Renk , ton, değer, skala çalışmaları Çalışmalara çeşitli örnekler
12) Renk uygulamaları Ana ve ara renkler Sıcak ve soğuk renkler Renk karışımları ve renk çemberi Renk çalışmalarına çeşitli örnekler
13) Perspektif çeşitleri ve çalışmaları örnekler ve çalışma materyelleri
14) Çalışmaların değerlendirilmesi , eksiklerin tamamlanması Sergi çalışmalarının yapılması Çalışma için Gerekli tüm materyaller, Sergileme için gerekli tüm materyaller

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Resimde kullanılan ana malzemelerin tanıtımı, • Nokta ve noktanın yüzey süslemelerinde kullanımı • Nokta çalışmaları • Çizim teknikleri ve çizgi çalışmaları • Oran-orantı kavramı • Obje etütleri • Işık – gölge tonlama • Formlara hacim verme yöntemleri ve uygulamaları • Kompozisyon • Renk bilgisi ve kullanımı, • Boyama teknikleri üzerine serbest uygulamalar
Diğer Kaynaklar: • Smith, Ray ((2010) Sanatçının El Kitabı. İnkılap Yayınevi.
• Gördüğünüzü Nasıl Çizersiniz, Pegasus Yayınları (İbrahim Şener),
• Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı, Remzi Kitapevi (Selva Suman),
• MEB MEGEP Temel Tasarım Modülleri. • Güngör, Hulusi. (2005). Temel Tasar.Yem Kitabevi •
http://www.tulaycellek.com/tulay/eserlistesi.asp?alttur=dersnot2 • Görsel kaynaklar: https://tr.pinterest.com/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 2 % 20
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 90