BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3017002030 | ||||||||
Ders İsmi: | Special Topics in Software Engineering | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yazılım geliştirme araçlarını ve yazılımın başarılı bir şekilde tamamlanması için gerekli teknikleri ve yöntemleri uygulama. |
Dersin İçeriği: | Yazılım mühendisliğinde özel konuların incelenmesi. Konu, yazılım mühendisliğindeki son teknolojik veya teorik gelişmeler arasından seçilecektir. Ders tanımı, bu dersi veren öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında hazırlanır ve duyurulur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılım Mühendisliği Disiplini | ders kitabı |
2) | Yazılım Kalitesi ve Ölçüm | ders kitabı |
3) | Kanıta Dayalı Yazılım Mühendisliği | ders kitabı |
4) | ampirik yazılım mühendisliği | ders kitabı |
5) | Yazılım kalitesi ve Model-tabanlı Süreç İyileştirme | ders kitabı |
6) | Yazılım metrikleri ve ölçümleri | ders kitabı |
7) | Proje ve Süreç Kontrolü | ders kitabı |
8) | Çevik | ders kitabı |
9) | Hizmet odaklı geliştirme | ders kitabı |
10) | yazılım modeli kontrolü | ders kitabı |
11) | Yazılım tasarım strajeleri | ders kitabı |
12) | Yazılım mimarisi | ders kitabı |
13) | Kalite güvencesi | ders kitabı |
14) | Gerçek zamanlı yazılım geliştirme | ders kitabı |
15) | Gömülü sistem yazılımı geliştirme | ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor |
Diğer Kaynaklar: | Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. | |||||||||
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. | |||||||||
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |||||||||
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. | |||||||||
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. | |||||||||
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. | |||||||||
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. | |||||||||
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. | |||||||||
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. | |
2) | Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. | |
3) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. | |
4) | Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
5) | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. | |
6) | Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. | |
8) | Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. | |
9) | Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. | |
10) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |