BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3017002024
Ders İsmi: Special Topics in Computer Science
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Fatih KOÇAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği alt alanlarını tanıtan genel bakış (survey) makaleleri okumak ve potansiyel araştırma alanlarını belirlemek.
Dersin İçeriği: Bilgisayar bilimlerinde özel konuların incelenmesi. Konu, bilgisayar bilimlerindeki son teknolojik veya teorik gelişmeler arasından seçilecektir. Ders tanımı, bu dersi veren öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında hazırlanır ve duyurulur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Bilimlerini genel bakış Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
2) Algoritmalar ve Karmaşıklık Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
3) Mimari ve Organizasyon Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
4) Hesaplama bilimi ve grafik Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
5) Akıllı sistemler Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
6) Ağ ve İletişim Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
7) İşletim Sistemleri Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
8) Programlama Dilleri Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
9) Yazılım Mühendisliği Disiplini Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
10) Yazılım Kalitesi ve Ölçme Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
11) Yazılım Geliştirme Yönetimi: Süreçler ve Paradigmalar Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
12) Yazılım Modelleme, Analiz ve Tasarım Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
13) Elektronik Tasarım Otomasyonu Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
14) Alanda Programlanan Kapı Dizileri (FPGAs) Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
15) projelerin değerlendirilmesi Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition
by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)
Diğer Kaynaklar: Computing Handbook: Two-Volume Set 3rd Edition
by Allen Tucker (Editor), Teofilo Gonzalez (Editor), Heikki Topi (Editor), Jorge Diaz-Herrera (Editor)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti.
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme.
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek.
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti.
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi.
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti.
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti.
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek.
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti.
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme.
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek.
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti.
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi.
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti.
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti.
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek.
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %