BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 3016002024 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Biliminde Özel Konular | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği alanının VLSI Tasarım Otomasyon Yazılımlarını ve bu yazılımlarda kullanılan algoritmaları anlamak |
Dersin İçeriği: | Tasarım yöntemleri, genel optimizasyon algoritmaları, çözülmesi kolay ve zor problemler, Yerleşim Sıkıştırma, Yerleştirme ve Bölütleme, Yerleşim Planlama, Bağlantılama, Benzetim, Mantık Sentezleme ve Sağlama, Yüksek-Düzey Sentezleme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Bilimlerini genel bakış | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
2) | Algoritmalar ve Karmaşıklık | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
3) | Algoritmik Çizge Teorisi ve Hesaplama Karmaşıklığı | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
4) | Hesaplama bilimi ve grafik | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
5) | Akıllı sistemler | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
6) | Ağ ve İletişim | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
7) | Yerleşim ve Bölme | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
8) | Arasınav | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
9) | Yazılım Mühendisliği Disiplini | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
10) | Yazılım Kalitesi ve Ölçme | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
11) | Yazılım Geliştirme Yönetimi: Süreçler ve Paradigmalar | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
12) | Mantık Sentezi ve Doğrulama | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
13) | Yüksek Düzey Sentez | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
14) | Alanda Programlanan Kapı Dizileri (FPGAs) | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
15) | Projelerin değerlendirilmesi | Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author) |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Algorithms for VLSI Design Automation, Sabih Gerez, JOHN WILEY & SONS |
Diğer Kaynaklar: | All books and resources on VLSI Design and Test Automation |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. | |||||||||
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. | |||||||||
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |||||||||
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. | |||||||||
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. | |||||||||
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. | |||||||||
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. | |||||||||
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. | |||||||||
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. | 4 |
2) | Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. | 4 |
3) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. | 4 |
4) | Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. | 4 |
5) | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. | 3 |
6) | Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. | 2 |
7) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. | 3 |
8) | Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. | 4 |
9) | Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. | 3 |
10) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 |