BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3016002024
Ders İsmi: Bilgisayar Biliminde Özel Konular
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
3 0 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar Bilimleri Ve Mühendisliği alanının VLSI Tasarım Otomasyon Yazılımlarını ve bu yazılımlarda kullanılan algoritmaları anlamak
Dersin İçeriği: Tasarım yöntemleri, genel optimizasyon algoritmaları, çözülmesi kolay ve zor problemler, Yerleşim Sıkıştırma, Yerleştirme ve Bölütleme, Yerleşim Planlama, Bağlantılama, Benzetim, Mantık Sentezleme ve Sağlama, Yüksek-Düzey Sentezleme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Bilimlerini genel bakış Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
2) Algoritmalar ve Karmaşıklık Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
3) Algoritmik Çizge Teorisi ve Hesaplama Karmaşıklığı Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
4) Hesaplama bilimi ve grafik Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
5) Akıllı sistemler Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
6) Ağ ve İletişim Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
7) Yerleşim ve Bölme Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
8) Arasınav Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
9) Yazılım Mühendisliği Disiplini Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
10) Yazılım Kalitesi ve Ölçme Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
11) Yazılım Geliştirme Yönetimi: Süreçler ve Paradigmalar Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
12) Mantık Sentezi ve Doğrulama Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
13) Yüksek Düzey Sentez Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
14) Alanda Programlanan Kapı Dizileri (FPGAs) Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
15) Projelerin değerlendirilmesi Algorithms for VLSI Design Automation 1st Edition by Sabih H. Gerez (Author)
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Algorithms for VLSI Design Automation, Sabih Gerez, JOHN WILEY & SONS
Diğer Kaynaklar: All books and resources on VLSI Design and Test Automation

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti.
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme.
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek.
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti.
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi.
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti.
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti.
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek.
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. 4
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. 4
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. 4
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. 4
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. 3
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. 2
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. 3
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. 4
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. 3
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Ödevler 2 30 60
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 156