BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2000002015 | ||||||||
Ders İsmi: | Veri Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veri analizinin temel kavramlarını ve yöntemlerini öğreterek, çeştli paket programlar (SPSS, MATLAB ve Pyhton) yardımıyla verilerin istatistiksel analizi ve yorumlanmasını gerçekleştirmek. |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Veri yapıları, türleri ve organizasyonu, verinin parametrik ve parametrik olmayan yöntem ve modellere uygunluğunun saptanması, veri kullanımı ile kitle hakkında tam bilgiye varış yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri Bilimine Giriş: İstatistiğin günümüzdeki yeri | |
2) | İstatistiğe Giriş: Temel kavramlar, Veri Toplama ve Örnekleme Yöntemleri | |
3) | Tanımlayıcı istatistikler: Frekans Dağılımı, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri | |
4) | İstatistiksel Tahminleme ve Hipotez Testleri | |
5) | Basit ve Kısmi Korelasyon, Parametrik Hipotez Testleri: T-Testi ve Z-Testi | |
6) | Parametrik Olmayan Hipotez Testleri: Ki-Kare, Mann Whitney U | |
6) | Parametrik Olmayan Hipotez Testleri: Ki-Kare, Mann Whitney U | |
7) | SPPS ve Pyhton Uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Varyans Analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis Testleri | |
10) | Basit/Çoklu Doğrısal Regresyon ve Korelasyon Analizi | |
11) | Proje 1: SPPS ve Pyhton Uygulamaları | |
12) | Faktör Analizi | |
13) | Kümeleme Analizi | |
14) | Proje 2: Makine Öğrenmesine Giriş: MATLAB ve Pyhton Uygulamaları | |
15) | Proje Sunumları | |
15) | Proje Sunumları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Önerilen Kaynaklar Hoaglin, D.C., Mosteller, F., Tukey, J.W. (1983). Understanding Robust and Expolaratory Data Analysis, Wiley |
Diğer Kaynaklar: | SPSS, MATLAB2020, Anaconda (Jupyter, Spyder) Büyüköztürk, Ş. (2018). Veri Analizi El Kitabı, Pagem Akademi, 24. Baskı, Ankara. Kalaycı, E. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın D., 5. Baskı, Ankara. Arslan İ. (2019). Python ile Veri Bilimi, Pusula Yayıncılık, 1. Basım. Anderson, T.W. (2003). An Introduction to Multivariate Statistical Analysis, 3rd Edition, SBN: 978-0-471-36091-9, WILEY. Tabachnıck B., Fıdell, L. (2007). Using Multivariate Statistics. 5th Ed. Pearson Education. Inc. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | |||||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | |||||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | |||||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 2 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 2 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 2 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |