ERGOTERAPİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002022
Ders İsmi: Romatizmal Hastalıklarda Ergoterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Aybüke ERSİN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Sena ERARSLAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Farklı romatizmal problemleri olan hastalarda ergoterapi gereksinimlerinin ortaya konması, değerlendirme yöntemleri hakkındaki temel bilgiler ve uygun ergotrerapi müdahallerinin inclenmesi.
Dersin İçeriği: Romatizmal hastalıkların etkilenim gösterdikleri vücut sistemlerine hareket ve fonksiyona yönelik etkilenimler, ortaya çıkan semptom ve bozukluklar, ilgili bozuklukların yaşam kalitesine etkisi, uygun ergoterapi değerlendirmeleri ve bunların analizleri, ergoretapi müdahaleleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Romatizmal hastalıkların etkilenim gösterdikleri vücut sistemine göre etkilenen hareket ve fonksiyonu tanımlar.
2) Romatizmal hastalıklarda ortaya çıkan semptomları ve bunların yaşam kalitesine etkisini bilir.
3) Romatizmal hastalıklarda ergoterapi değerlendirmelerini uygular ve analiz eder.
4) Romatizmal hastalıklarda ergoterapi müdahalelerini bilir ve uygular.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Romatizmal hastalıkların aktivite performansını etkileyen klinik özellikleri 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
2) Romatizmal hastalıklarda ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
3) Kişiye yönelik müdahale programları 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
4) Çevreye yönelik müdahale programları 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
5) Aktivite değişikliği/adaptasyonuna yönelik müdahale programları 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
6) Literatür inceleme 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
7) Romatizmal hastalıklarda kendine yardım araçları 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
8) Ara sınav 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
9) Kendine yardım araçları geliştirme ve uygulama 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
10) Proje hazırlama (problem tanımlama, ihtiyaç belirleme ve literatür ile ilişkilendirme) 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
11) Proje hazırlama (yöntem tanımlama) 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
12) Proje çalışması 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
13) Verilerin analiz edilmesi, sonuçların tartışılarak güncel literatür ile ilişkilendirilmesi 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
14) Sonuçların raporlanması 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
15) Araştırmanın yayınlanması 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.
16) Final 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Melvin, Jeanne L. (1982), Rheumatic Disease: Occupational Therapy and Rehabilitation.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir.
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür.
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar.
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür.
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar.
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar.
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır.
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar.
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur.
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar.
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir.
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir.
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ergoterapi alanındaki değerlendirme ve müdahaleler için gerekli temel tıbbi bilgiye sahiptir. 5
2) Kişinin ihtiyaçlarını biyopsikososyal olarak değerlendirir, ergoterapi müdahalelerini planlar ve yürütür. 5
3) Kişinin, beceri ve olanakları dahilinde, yaşam aktivitelerinde en bağımsız düzeye ulaşması için ergoterapi uygulamaları yapar. 5
4) Mesleki uygulamalarını etik çerçevede yürütür. 2
5) Kişinin bağımsızlığı için gerekli ev, iş ve sosyal çevre düzenlemeleri yapar. 4
6) Kişiyi, kişi merkezli olarak değerlendirir ve müdahalelerini bu doğrultuda planlar. 5
7) Kişinin iş yaşamına ve sosyal yaşama adaptasyonu ile ilgili engelleri ortadan kaldırmaya yönelik çalışır. 5
8) Multisipliner ekiple uyum içinde çalışır ve ergoterapi alanı ile ilgili uygumaları yapar. 4
9) Ergoterapi ile ilgili bilimsel gelişmeleri takip eder, bilgilerini sürekli günceller ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 1
10) Kişi, topluluk ve paydaşlarla iş birliği yaparak toplumsal düzenlemelere katkıda bulunur. 2
11) Kişilerin fiziksel, sosyal, kültürel ve ekonomik farklılıklarına saygı duyar. 5
12) Mesleki bilimsel ve sosyal toplantılara katılır, ergoterapi mesleğinin gelişmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1
13) Ergoterapi alanı ile ilgili proje geliştirme ve yürütme becerisine sahiptir. 1
14) Bilimsel yayınları takip edebilecek düzeyde İngilizce bilir. 1
15) Ergoterapist olarak yürüttüğü tüm tedavi ve çalışmalarının sorumluluğunu üstlenir. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 1 3 3
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 105