BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000002018
Ders İsmi: Animasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Adobe Photoshop ve Adobe After Effects programınları ile grafiksel tasarımlar ve animasyonlar oluşturmayı ve giriş seviyesinde Unity oyun motorunun kullanımını amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Adobe Photoshop programının araçlarının kullanımı, mobil oyunlar için buton, yazı, arkaplan ve menü tasarımı, katman sistemi ile çalışmak, Adobe After Effects programının araçlarının kullanımı, tasarımı yapılmış buton, menü, yazı gibi objelere animasyon yapmak, animasyonun 12 prensibi, yapılan çalışmaların Unity oyun motoruna aktarılmasını kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Animasyonun 12 prensibini ve tasarım ilkelerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Adobe Photosop ve Adobe After Effects programlarını kullanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bir mobil uygulama veya mobil oyun için grafiksel tasarım ve animasyonlar üretmeyi bilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Oyun tasarımıyla ilgili genel yeterlilik kazanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Bir mobil uygulama veya mobil oyun çalışmanın iş akışını öğrenir.
2) Animasyon çalışmalarının genel işleyiş mantığını kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. Kaynak Tarama
1) Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. Kaynak Tarama
2) Adobe Photoshop programında katman sisteminin anlatılması ve örnek çalışmalar. Kaynak Tarama
3) Adobe Photoshop programın da canvas kullanımı ve bir mobil oyun menü tasarımına başlangıç. Kaynak Tarama
4) Adobe Photoshop programında buton, yazı ve arkaplan tasarlamak. Kaynak Tarama
5) Adobe Photoshop programından Adobe After Effects programına dosya transferi ve Adobe After Effects programına giriş. Kaynak Tarama
6) Adobe After Effects programı ile animasyonun 12 prensibinin incelenmesi. Kaynak Tarama
7) Adobe After Effects programında buton, yazı animasyonlarının yapımı. Kaynak Tarama
8) ARA SINAV
9) Adobe After Effects programın yapılmış bir animasyonu çıktı almak Kaynak Tarama
10) Mobil oyun veya mobil uygulamalar için menü, buton, yazı, arkaplan tasarımlarının iş akışının incelenmesi. Kaynak Tarama
11) Final projesi için bir mobil uygulama veya mobil oyun için menü tasarımına başlangıç. Kaynak Tarama
12) Unity oyun motoruna giriş. Kaynak Tarama
13) Tasarımı yapılmış bir menü buton ve animasyonların Unity oyun motoruna aktarılması. Kaynak Tarama
14) Unity oyun motorunda menü geçişleri yapmak için basit düzeyde programlama diline giriş. Kaynak Tarama
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: https://helpx.adobe.com/tr/support/photoshop.html

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

5

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 1
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 1
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 76