BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2022211007
Ders İsmi: Web Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Yunus KURAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı, İnternet ve Web programlama becerilerini öğrencilere kazandırmak, HTML5, CSS ve javascript dilleri ile uygulamalar geliştirebilmesini öğrencilere sağlamaktır.
Dersin İçeriği: HTML5’in temel öğeleri. Dinamik HTML - CSS, javascript, nesne modelleme ve toplama, olay modeli, süzgeçler ve geçişler. XML ve Ajax’a giriş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gelişmiş editör ve Entegre Geliştirme Ortamı (IDE-EGO) kullanabilmek
2) HTML5 ve dinamik HTML ile web sayfaları yaratabilmek
3) CSS ile sayfa biçimlendirebilmek
4) Javascript ile dinamik içerik yaratabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Bilgisayarlar ve İnternet konusunda temel bilgiler, tanımlar Yok
2) HTML5, temel etiketler Yok
3) HTML5 formlar ve Çerçeveler Yok
4) Biçimlendirme, Basamaklı Sitil sayfaları Yok
5) Javascript diline giriş Yok
6) Javascript Kontrol deyimleri Yok
7) Javascript Fonksiyonlar Yok
8) Yıl İçi Sınavı Yok
9) Javascript Diziler Yok
10) Javascript Nesneler Yok
11) Dinamik Web Sayfaları Yok
12) Javascript Olaylar Yok
13) Dokuman Nesne Modeli Yok
14) XML ve Ajax a giriş Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Internet & World Wide Web How to Program, 5/e, Paul J. Deitel, Harvey M. Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2012
Diğer Kaynaklar: 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012
2. HTML5 Programming with JavaScript For Dummies, John Paul Mueller, For Dummies, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 3
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 5
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106