MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 42,44 |
Ders Kodu: | 3015002016 | ||||||||||
Ders İsmi: | Moleküler Diagnostik ve Biyosensörler | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Meliha Burcu IRMAK YAZICIOĞLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Biyosensör dizaynı, biyosensörlerle analit tayini ve biyolojik moleküllerin biyosensörlerde kullanımı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi yapılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Biyosensörlerin Tanım / Biyosensörlerde kullanılan biyomoleküller ve immobilizasyon yöntemleri / Transdüşer malzemeleri, çeşitleri ve özellikleri / Biyosensörlerin özellikleri ve performansına etki eden faktörler / Enzimatik biyosensörler / Immunobiyosensörler / DNA biyosensörler / Hücre bazlı biyosensörler / Elektrokimyasal biyosensörler / Optik biyosensörler / Diğer biyosensör yöntemler / Gıda, sağlık ve çevre analizle biyosensörler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyosensörlerin Tanımı ve Biyosensörlerde Kullanılan biyomoleküller ve immobilizasyon yöntemleri | Ders kitabı ve Ders notları |
2) | Transdüşer malzemeleri, çeşitleri ve özellikleri | Ders kitabı ve Ders notları |
3) | Biyosensörlerin özellikleri ve performansına etki eden faktörler | Ders kitabı ve Ders notları |
4) | Enzimatik biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
5) | Immunobiyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
6) | DNA biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
7) | Hücre bazlı biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Optik biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
10) | Optik biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
11) | Diğer biyosensör yöntemler | Ders kitabı ve Ders notları |
12) | Gıda analizinde biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
13) | Sağlık analizinde biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
14) | Çevresel analizde biyosensörler | Ders kitabı ve Ders notları |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Cooper MA, Label-FreeBiosensors: Techniques and Applications, Cambridge UniversityPress 2009 (ISBN 0521711517) Eggins BR, Chemical Sensors and Biosensors, Wiley 2002 (ISBN 0471899143) Kumar S, Nanomaterials for Biosensors, Nanotechnologies for the Life Sciences series, Wiley 2007 |
Diğer Kaynaklar: | Cooper MA, Label-FreeBiosensors: Techniques and Applications, Cambridge UniversityPress 2009 (ISBN 0521711517) Eggins BR, Chemical Sensors and Biosensors, Wiley 2002 (ISBN 0471899143) Kumar S, Nanomaterials for Biosensors, Nanotechnologies for the Life Sciences series, Wiley 2007 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma. | |||||||||||||||||
2) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme. | |||||||||||||||||
3) Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme. | |||||||||||||||||
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme. | |||||||||||||||||
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme | |||||||||||||||||
7) Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
8) Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme. | |||||||||||||||||
9) Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme. | |||||||||||||||||
10) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme. | |||||||||||||||||
11) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme. | |||||||||||||||||
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme. | |||||||||||||||||
13) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. | |||||||||||||||||
14) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
15) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. | |||||||||||||||||
17) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. | |||||||||||||||||
18) Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği yeterli bilgi birikimine sahip olma. | |
2) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği kuramsal (teorik) bilgileri alanında kullanabilme. | |
3) | Moleküler biyoloji ve genetik alanının gerektirdiği becerileri (uygulamalı) alanında uygulayabilme. | |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlayabilme. | |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme. | |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki problemleri çözebilmek için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini uygulayabilme | |
7) | Herhangi bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlayabilme. | |
8) | Karşılaştığı sorunları uygun ve çağdaş yöntemlerle çözebilme. | |
9) | Kişisel ve mesleki gelişim için alanı dışında farklı disiplinlere ilgi gösterebilme. | |
10) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçebilme, kullanabilme. | |
11) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamaları için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme. | |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında tasarım, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, raporlama, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlayabilme. | |
13) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilme ve iyi iletişim kurabilme becerisi. | |
14) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. | |
15) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak, bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortak yürütebilmek amacıyla en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. | |
16) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olma, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olma. | |
17) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olma. | |
18) | Moleküler Biyoloji ve Genetik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal kavrayabilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 |