MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3015002012
Ders İsmi: Bitki Gen Kaynaklarının Korunmasında Biyoteknolojik Yaklaşımlar ve Gen Transfer Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Banu TAKTAK KARACA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders bitki metabolizması büyüme ve gelişmesinin moleküler yönüyle ilgili bilgi sağlayacaktır
Dersin İçeriği: Çekirdek genomu Kloroplast ve Mitokondri genomu Hareketi DNA elementleri Agrobacterium tumefaciens Plant transformasyonunda vektör olarak Ti plazmidi Simbiyotik Azot Fiksayonu, Azot metabolizması ,Sülfür Metabolizması Etilen ve signal iletimi Bitki genlerinin doku spesific ekspresyonu. Tohum depo proteinleri Işığın bitki gelişimi üzerindeki etkisi Çiçekli bitkilerin üreme biyolojisi ve çiçeklenmenin moleküler biyolojisi Üreme sistemleri, Bitkilerin çevresel değişimlere tepkileri, Hastalık ve pest dayanıklılığının moleküler biyolojisi, GDO’lu bitkiler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dersin sonunda öğrenciler bitki nüklear mitokondri, kloroplast genomunu ve aralarındaki interaksiyonları anlar
2) Dersin sonunda öğrenciler bitkisel süreçlerin analizinde mutantların kullanımını bilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Dersin sonunda öğrenciler bitki üremesinin ve büyümesinin ( bu olaylara çevrenin de etkisini içeren )temel moleküler biyolojisini öğrenir
2) Dersin sonunda öğrenciler legümlerde simbiyotik fiksasyonu ile ilgili temel bilgileri ve bitkilerin nasıl inorganik molekülleri alıp organik bileşiklere asimile ettiğini öğrenir
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çekirdek genomu Ders kitabı ve Ders notları
2) Kloroplast ve Mitokondri genomu Ders kitabı ve Ders notları
3) Transposable elements Ders kitabı ve Ders notları
4) Agrobacterium tumefaciens Plant transformasyonunda vektör olarak Ti plazmidi Ders kitabı ve Ders notları
5) Simbiyotik Azot Fiksasyonu, Azot Metabolizması Ders kitabı ve Ders notları
6) Sülfür Metabolizması Ders kitabı ve Ders notları
7) Etilen ve signal iletimi Ders kitabı ve Ders notları
8) Ara Sınav
9) Bitki genlerinin doku spesific ekspresyonu. Tohum depo proteinleri Ders kitabı ve Ders notları
10) Bitki genlerinin doku spesific ekspresyonu. Tohum depo proteinleri Ders kitabı ve Ders notları
11) Çiçekli bitkilerin üreme biyolojisi ve çiçeklenmenin moleküler biyolojisi Ders kitabı ve Ders notları
12) Üreme sistemleri Ders kitabı ve Ders notları
13) Bitkilerin çevresel değişimlere tepkileri Ders kitabı ve Ders notları
14) Hastalık ve pest dayanıklılığının moleküler biyolojisi Ders kitabı ve Ders notları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell)
Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons)
Diğer Kaynaklar: Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell)
Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
10) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
11) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
12) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ders
Ödev
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 166