FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012002011
Ders İsmi: İleri Egzersiz Fizyolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon ve entegrasyon, aerobik ve anaerobik eğitimin vücut sistemleri üzerine etkileri bu ders kapsamında anlatılacaktır.
Dersin İçeriği: Kardiyovasküler sistem ve egzersiz, kardiyovasküler regülasyon ve entegrasyon, aerobik ve anaerobik eğitimin vücut sistemleri üzerine etkileri bu ders kapsamında anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Egzersizin kişi üzerindeki fizyolojik etkilerini bilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Egzersizin fizyolojik etkilerinden yararlanacak şekilde tedavi programı oluşturmak.
2) Egzersiz testleri ve değerlendirme yöntemlerine hakim olmak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Farklı yaş gruplarında egzersizin kardiyovasküler sistem ve diğer sistemler üzerinde olası etkilerini bilerek uygulama yapmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Egzersiz Fizyolojisine Giriş Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
2) Egzersizin genel etkileri Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
3) Egzersizin Kardiyovasküler sistem üzerine etkisi Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
4) Egzersizin pulmoner sistem üzerine etkisi Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
5) Aerobik ve anaerobik sistemler Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
6) Düzenli egzersiz eğitimi ve faydaları Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
7) Egzersizde metabolizma Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
8) Ara Sınav Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
9) Değişik ortamlarda vücudun egzersize uyumu Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
10) Egzersiz testleri Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
11) Pediatrik Bireylerde egzersiz Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
12) Geriatrik Bireylerde egzersiz Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
13) Kadın Sağlığı ve egzersiz Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
14) Vaka sunumu Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
15) Literatür Tartışması Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
16) Final Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011. William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013
Diğer Kaynaklar: Hüsrev Turnagöl, ‎Ali Murat Zergeroğlu, ‎Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, ‎Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 28
Final 1 40
Toplam İş Yükü 180