FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012002008
Ders İsmi: İleri Elektroterapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapide kullanılan elektrofiziksel ajanları uygulama yöntemlerinin kullanılan hastalıklar bazında kanıt düzeylerinin değerlendirilmesi bu dersin kapsamında ele alınır.
Dersin İçeriği: Fizyoterapide kullanılan elektrofiziksel ajanları uygulama yöntemlerinin kullanılan hastalıklar bazında kanıt düzeylerinin değerlendirilmesi bu dersin kapsamında ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Elektrofiziksel ajanların etki mekanizmalarını bilir.
2) Klinik duruma uygun elektrofiziksel ajanı seçer.
3) Kanıta dayalı elektroterapi yöntemlerini bilir.
4) Çeşitli klinik durumlarda elektroterapi kullanımı hakkında literatür araştırması yapabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektroterapiye Giriş Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
2) Düz akımlar, İyontoforezis Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
3) Elektrik stimülasyonu Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
4) Alçak frekanslı akımlar Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
5) Rus Akımı Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
6) Yüksek voltajlı kesikli galvanik stimülasyon Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
7) Genel uygulama dersi Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
8) Ara Sınav Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
9) Orta frekanslı akımlar Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
10) Diadinamik akımlar Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
11) Fonksiyonel elektrik stimülasyonu (FES) Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
12) Genel uygulama dersi Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
13) Vaka sunumu Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
14) Vaka sunumu Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
15) Literatür Taraması Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
16) Final Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016. Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.
Diğer Kaynaklar: Aydın Meriç, ‎Çiğdem Ayhan, ‎Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ara Sınavlar 1 28
Final 1 40
Toplam İş Yükü 180