FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012002007
Ders İsmi: Nöroplastisite ve Motor Kontrol
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nöroplastisitenin tanımı ve oluş mekanizmaları, motor kontrol ve öğrenme basamaklarında nöroplastisitenin etkisi ve patolojilerde nöroplastisite tabanlı yeniden öğrenme yöntemleri tartışılacaktır. Hareketin nöral kontrolünü, motor hareketin öğrenilmesi ile ilgili teorileri, nörolojik patolojiler sonucunda gelişen hareket bozuklukları mekanizmalarını öğretmek ve hareketin nöral kontrolü üzerindeki araştırmaları analiz etmek bu dersin kapsamında yer almaktadır.
Dersin İçeriği: Nöroplastisitenin tanımı ve oluş mekanizmaları, motor kontrol ve öğrenme basamaklarında nöroplastisitenin etkisi ve patolojilerde nöroplastisite tabanlı yeniden öğrenme yöntemleri tartışılacaktır. Hareketin nöral kontrolünü, motor hareketin öğrenilmesi ile ilgili teorileri, nörolojik patolojiler sonucunda gelişen hareket bozuklukları mekanizmalarını öğretmek ve hareketin nöral kontrolü üzerindeki araştırmaları analiz etmek bu dersin kapsamında yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nöroplastisiteyi anlamak, nöroplastisite öğrenme basamaklarını kavramak ve klinikte bu yöntemleri kullanabilir hale gelmek.
2) Nöral kontrol üzerinde kapsamlı bilgi sahibi olmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Öğrenme basamaklarında nöroplastisitenin etkisini kavramak.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Motor öğrenme temelli değerlendirme yöntemleri ve tedavi prensiplerini anlamak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Motor Kontrolün Nörofizyolojisi I Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
2) Motor Kontrolün Nörofizyolojisi II Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
3) Nöroplastisite Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
4) Motor Öğrenmeye Giriş I Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
5) Motor Öğrenmeye Giriş II Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
6) Fonksiyonun İyileşmesi ve Nöral Plastisite Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
7) Nörolojik Bozukluklara Genel Bakış Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
8) Vize Sınavı Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
9) Görev - Hedef Odaklı Eğitim Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
10) Robot Destekli Uygulamalar ve Sanal Gerçeklik Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
11) Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Tedavisi Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
12) Ayna Terapisi Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
13) Öğrenci Sunumları - Tartışma Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
14) Öğrenci Sunumları - Tartışma Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
15) Öğrenci Sunumları - Tartışma Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
16) Final Sınavı Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019
Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020
Diğer Kaynaklar: Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019
Eric Jensen, ‎Liesl McConchie, ‎Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 28 28
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180