FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012221552
Ders İsmi: Tez Çalışması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüksek lisans eğitiminin sonucundaki araştırma konusunu tez çalışmasını tamamlama kriterlerine uygun bir şekilde tamamlamasıdır.
Dersin İçeriği: Tez için veri toplama işleminin tamamlanması, veri analizinin yapılması, tezin bulgular - tartışma - sonuç ve öneriler kısmının yazılması. Tezin son halinin danışmana sunularak danışman ve enstitü onayının alınmasının ardından tez savunma sınavına girilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kuramsal çalışma çerçevesi hazırlayabilir.
2) Araştırmalarında özgünlüğü göz önünde bulundurarak yöntem ve araştırma konusu belirleyebilir.
3) Çalışma verilerini yapılan mevcut tüm ilgili araştırmalara hakim olarak yorumlayabilecektir.
4) Araştırmalarında elde ettiği bulguları gelecek yönelik öngörüler bulunarak sunabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
2) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
3) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
4) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
5) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
6) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
7) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
8) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
9) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
10) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
11) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
12) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
13) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
14) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
15) Tez Çalışması Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.
Diğer Kaynaklar: Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Prof. Dr. Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri, 7.Baskı, Ankara, 2016.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60 840
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 900